گوناگون 18:50 - 09 آبان 1393
گروه بین‌الملل: کتاب «الوقف والابتداء؛ اصوله واحکامه فی المسابقات القرآنیة: وقف و ابتدا؛ اصول و احکام آن در مسابقات قرآن» با همکاری دارالقرآن آستان مقدس حسینی در کربلای معلی چاپ و منتشر شد.

کتاب «اصول وقف و ابتدا در مسابقات قرآن» در کربلا منتشر شد

به گزارش سرویس دینی جام نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن آستان حسینی، واحد پژوهش‌ها و مطالعات قرآنی وابسته به دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) اخیرا دو کتاب قرآنی با عناوین «الوقف والابتداء؛ اصوله واحکامه فی المسابقات القرآنیة: وقف و ابتدا؛ اصول و احکام آن در مسابقات قرآن» تألیف و جمع‌آوری سید بدری عباس الاعرجی و «قراءة القرآن فی الصلاة، ثواب و أحکام: تلاوت قرآن در نماز؛ پاداش و احکام» را منتشر کرد.



سید بدری عباس الاعرجی با اشاره به انگیزه خود از تألیف کتاب

«احکام وقف و ابتدا در مسابقات قرآن» اظهار کرد: در عراق منبع مکتوبی که مباحث وقف و ابتدا و ضوابط فقهی و فنی این مباحث به صورت صحیح در آن آمده باشد و قاری یا حافظ قرآن بتواند از آن در مسابقات قرآن پیروی کند، وجود نداشت، به همین منظور من این کتاب را تألیف کردم.



کتاب «تلاوت قرآن در نماز؛ پاداش و احکام» نیز از دیگر آثار منتشرشده از سوی واحد پژوهش‌ها و مطالعات قرآنی دارالقرآن آستان حسینی است که در راستای تألیفات این واحد در زمینه فرهنگ قرآنی منتشر شد.

در این کتاب نیز مسائل فقهی مربوط به قرائت قرآن در نماز و فضیلت قرائت برخی سوره‌های قرآن در نماز‌های واجب و نافله آمده است.



ایکنا: واحد پژوهش‌ها و مطالعات قرآنی آستان حسینی پیش‌تر کتابی با عنوان «المعین فی اعراب الجزء الثلاثین: راهنمای اعراب‌گذاری جزء سی‌ام قرآن» چاپ و منتشر کرده است.

 


5084450
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است