استانی 13:23 - 08 مرداد 1394
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شرکت‌های آلاینده هوا باید سهم خود از هزینه تکمیل بیمارستان‌ها را بپردازند و نباید سهم مردم از این صنایع تنها تحمل آلودگی باشد.

شرکت‌های آلاینده، سهم خود از هزینه تکمیل بیمارستان‌ها را بپردازند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، حسن طاهراحمدی در کارگروه مشترک سلامت و امنیت غذایی استان و شهرستان فراهان، تاکید کرد: این واحدها باید با مشارکت در ساخت بیمارستان، هزینه حضور آلاینده خود را پرداخت کنند.

وی، اقدامات انجام شده طی یک سال و نیم گذشته در حوزه سلامت را دستاورد بزرگی برای دولت دانست و افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل صرف هزینه زیاد در مواردی غیر از حوزه سلامت، ضرر بزرگی به این حوزه وارد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به عقب ماندن حوزه سلامت کشور نسبت به سایر کشورها در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: با اقدامات مطلوب دولت فاصله 50 ساله ما با دیگر کشورها 20 سال کاهش یافته ولی اقدامات بسیاری برای کاهش هرچه بیشتر این فاصله باید انجام شود.

طاهراحمدی اضافه کرد: بدهی حوزه سلامت استان در سال‌های گذشته 150 میلیارد تومان بود و 18 سال حقوق برخی پرسنل این حوزه نیز پرداخت نشده بود.

وی به کمک 125 میلیارد تومانی چند ماه گذشته به حوزه سلامت استان اشاره کرد و گفت: استان مرکزی در موضوع زایمان طبیعی، رتبه اول کشور را در اختیار دارد و بیمارستان طالقانی اراک و بیمارستان محلات در این بخش رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده‌اند.

طاهراحمدی، تداوم تلاش‌ها برای رسیدن به معیارهای مدنظر در حوزه سلامت را ضروری عنوان کرد و گفت: با وجود 700 میلیارد دلار درآمدی که دولت قبل در اختیار داشت متاسفانه در حوزه سلامت کاری از پیش نبرد.

وی، کمبود فضای فیزیکی را از معضلات حوزه سلامت استان دانست و افزود: بیمارستان ولیعصر(عج) برای جمعیت 50 هزار نفری اراک احداث شده بود در صورتی که در حال حاضر باید به جمعیت 1.5 میلیون نفری استان و استان‌های مجاور خدمات ارائه کند.

طاهراحمدی، خواستار تخصیص کمک‌های دولتی جهت تکمیل سه ساله این بیمارستان شد و با تاکید بر لزوم ساخت بیمارستان سوانح و سوختگی در استان، این مهم را به دلیل صنعتی بودن استان از ملزومات مورد نیاز مردم عنوان کرد.

وی، تکمیل بیمارستان آیت‌الله خوانساری را از جمله نیازهای غرب کشور دانست و گفت: قریب به 4000 نفر بیمار سرطانی در استان وجود دارد و این فضای بستری حداقلی موجود جوابگوی این حجم از بیماران و پوشش استان‌های همجوار نیست.

طاهراحمدی، نیاز این حوزه بهداشت و درمان به نیروی متخصص و کارآمد را غیرقابل چشم پوشی دانست و فضای محدود آموزش را از دیگر مشکلات این حوزه بیان کرد و افزود: در سال‌های گذشته بدون در نظر گرفتن فضای آموزشی و تشکیلات، دانشجو پذیرش شده و فضای کنونی جوابگوی 3800 دانشجو نیست.

وی با بیان اینکه روستای بدون پزشک در استان وجود ندارد، اظهار کرد: 8 مرکز پزشکی در فراهان فعال است ولی خنجین نیازمند ساخت مرکز شبانه‌روزی است.

انتهای پیام


6835523
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است