استانی 11:36 - 09 بهمن 1393
استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برگزاری جشن‌های دهه فجر همواره دو اشکال اساسی و بزرگ داشته‌ایم.

2 اشکال اساسی در برگزاری جشن‌های دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی صبح امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر آن را یک دهه تاریخی دانست که باید سعی کنیم جشن‌های آن برگزار شود.

استاندار در این نشست به دو اشکال اساسی که همواره در جشن‌های دهه فجر انقلاب وجود داشته اشاره کرد و گفت: یکی در بحث مردمی کردن ‌آنها و مردم محوری ضعیف بوده‌ایم و دیگر اینکه به جای بیان دستاوردهای فرهنگی انقلاب بیشتر در فکر کلنگ‌زنی‌ها و بهره‌برداری‌ها بوده‌ایم.

وی در خصوص مردم محوری کردن جشن‌ها اظهار کرد: اگر این جشن‌ها با محوریت مردم برگزار شوند در هر کوی و برزن شاهد برگزاری برنامه‌های جشن و شادی می‌بودیم که متاسفانه تاکنون این‌گونه نبوده است.

مقام ارشد اجرایی استان گفت: البته حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن هر سال بیش از گذشته و با شکوه‌تر برگزار شده اما باید بپذیریم که در مردمی کردن جشن‌ها ضعیف عمل کرده‌ایم.

خادمی افزود: در بعد دوم نیز کمتر به دستاوردهای ارزشی و فرهنگی انقلاب توجه شده و تبیین نگردیم که در بخش‌های فرهنگی چه توانمندی‌هایی با شکل‌گیری انقلاب ایجاد شده است چرا که همواره به فکر کلنگ‌زنی‌ها و کارهای عمرانی بودیم و کمتر به موضوع استقلال و خود باوری و سایر دستاورهای انقلاب پرداختیم.

استاندار در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان به آماری که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در این نشست ارائه شد اشاره کرد و گفت: اگر با این وضعیت پیش برویم همه درآمدهای کشور صرف پرداخت حقوق خواهد شد همچنان که امروز همه درآمدهای مالیاتی و 80 درصد پول نفت صرف پرداخت حقوق می‌شود و تنها 15 درصد درآمد کشور به حوزه عمرانی و ساخت و سازها می‌رود.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با برنامه منطقی خود به دنبال چابک‌تر کردن دولت است تا کارمندانی در حد معقول و منطقی داشته باشد و به همین خاطر باید دوره ریاضت نظام اداری کشور را تحمل کنیم تا وضعیت بهتر شود.

مقام ارشد اجرایی استان در ادامه با تذکری دوباره به دستگاه‌ها و ادارات دولتی این استان تصریح کرد: اختلافات بین خود را به مراحل باریک نکشانید و اگر قرار باشد هر دستگاه‌ از همه حقوق علیه دستگاه دیگر استفاده کند خیلی زیبنده نیست.

خادمی بیان کرد: نمی‌شود دستگاهی به دلیل اختلاف با دستگاه‌ دیگر کار آن دستگاه را تعطیل کند چرا که خدمت به مردم تنها با تعامل همه دستگاه‌ها محقق می‌شود.

وی گفت: بنابراین لازم است اختلافات در یک پروسه مشخص و مرحله به مرحله و با روش‌های تعیین شده و ساز و کارهای تعریف شده برطرف شود.


5728145
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۲۹ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است