بین‌الملل 11:42 - 06 اسفند 1396
صدها تن از فعالان دموکراسی خواه در تایلند در اعتراض به اقدام حاکمان نظامی این کشور در به تاخیر انداختن برگزاری انتخابات سراسری تظاهرات کرده و عده‌ای از این فعالان صورتکی را با چهره رهبر خونتای نظامی این کشور که با گذاشتن یک بینی دراز به پینوکیو تشبیه شده به صورت گذاشتند.

پینوکیو در تظاهرات ضد دروغ تایلند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خونتای نظامی حاکم بر تایلند وعده برگزاری انتخابات سراسری را در این کشور از زمان کودتای سال ۲۰۱۴ تاکنون داده اما چندین بار این انتخابات را به تعویق انداخته است که آخرین مورد آن مربوط به تعیین ماه نوامبر برای برگزاری آن بوده است.

ماه گذشته میلادی پارلمان تایلند که منصوب نظامیان این کشور است قانون انتخابات را تغییر داد و این اقدام نیز به تعویق دیگر این انتخابات تعبیر شد و عده‌ای معتقدند که این انتخابات در زودترین حالت اوایل سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد.

این تعویق‌ها سبب چند سری اعتراضات در اعتراض به خونتای تایلند شده و در هفته‌های اخیر اعتراضات شدت گرفته و تجمع‌ها چندین استان تایلند را دربرگرفته است.

روز شنبه حدود ۳۰۰ تن از فعالان دموکراسی خواه تایلند در شهر بانکوک در نزدیکی دانشگاه تاماسات تجمع کرده و ماسک‌هایی را میان شرکت کنندگان توزیع کردند که در آن چهره پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند به پینوکیو تشبیه شده بود.

یکی از این تظاهرکنندگان به نام سیراویت سیریتیوات به تمسخر این ماسک‌ها را "یوت نوکیو" خواند که ترکیبی از اسم نخست وزیر تایلند با این شخصیت کارتونی است.

او که از سازمان دهندگان اعتراضات است به معترضان گفت: دیگر دروغ بس است و دروغ‌ها به درد دیکتاتورها می‌خورد. اکنون نوبت ملت است. ما باید همین امسال انتخابات را برگزار کنیم.

این فعالان در عین حال سه درخواست را در شعارهایشان مطرح کردند مبنی بر اینکه انتخابات باید امسال برگزار شود، دیکتاتوری کنار برود و دموکراسی احیا شود.

نزدیک به ۱۰۰ مامور پلیس در محل این دانشگاه مستقر شدند اما مداخله نکردند.

مقام‌ها هنوز درباره این اعتراضات اظهارنظر نکرده‌اند اما چند روز پیش یک سخنگوی خونتای تایلند گفت: هیچ نگرانی از بابت این اعتراضات وجود ندارد و پلیس نظم و صلح را حفظ خواهد کرد.

چند روز پیش نخست وزیر تایلند گفت: فعالان جوان باید به جای آنکه فکر کنند کشور باید تغییر کند بر درس‌هایشان تمرکز کنند.

سازمان دهندگان اعتراضات گفته‌اند که قصد دارند در ماه‌های مارس و مه شنبه هر هفته این اعتراضات را در شهر بانکوک و استان‌های دیگر برگزار کنند و قرار است که بزرگترین تظاهرات در تاریخ ۱۹ – ۲۲ مه در چهارمین سالگرد کودتا برگزار شود.

در این تظاهرات همچنین واتانا موآنگ سوک، عضو ارشد حزب پوئیاتای که در دهه گذشته برنده تمامی انتخابات‌های تایلند بوده در تظاهرات روز شنبه شرکت کرده و حمایتش را از فعالان اعلام کرد.

انتهای پیام


9690996
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است