استانی 19:20 - 24 تیر 1398

پایش بیماری های ویروسی واحدهای پرورش ماهیان سردابی در بهار

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان بهار، بهزاد صادقی اظهار داشت: طرح مراقبت بیماری‌های ویروسی VHS و IHN در ماهیان قزل آلای رنگین کمان در سطح تمامی مراکز تکثیر و پرورش شهرستان بهار انجام گرفته و در این طرح کارشناسان اداره دامپزشکی با مراجعه به مزارع فعال سردآبی شهرستان، ضمن نمونه گیری از استخرها و تکمیل پرسشنامه‌های مربوطه، جزئیات عملیات پایش را در سامانه اطلاعات جغرافیایی سازمان دامپزشکی کشور(gis) ثبت می‌کنند.

وی عنوان کرد: بیماری ویروسی VHS که به سپتی سمی خونریزی دهنده ماهیان هم معروف است در فصول سرد سال و در ماهیان قزل آلا بروز می‌کند و اگرچه قابل انتقال به انسان نیست، اما باعث بروز تلفات سنگین و خسارات اقتصادی جبران ناپذیر در استخرهای پرورش آبزیان می‌شود.

صادقی عمده راه انتقال این بیماری به استخرهای آبزی پروری را از طریق ابزار و وسایل آلوده، آب و غذا و جابه جایی بین مزارع عنوان و به آبزی پروران توصیه کرد: ضمن رعایت اصول و شرایط امنیت زیستی و توجه به دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی، از جابجایی ماهیان بدون اخذ مجوز حمل و گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای ادارات دامپزشکی خودداری کنند و بچه ماهی، تخم چشم زده و غذای ماهیان پرورشی خود را نیز فقط از مراکز مجاز تحت نظر سازمان‌های دامپزشکی و شیلات تهیه کنند.


10178296
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است