استانی 05:48 - 08 شهریور 1393
با حضور شعرا و ادبای کردزبان کشور
همزمان با ایام مبارک دهه کرامت و با حضور شعرا و ادبای کردزبان سراسر کشور، سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی در سنندج آغاز به کار کرد.

سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره امام رضا (ع)، جمعه شب با شعرخوانی و ارائه داستان‌های کوتاه ادبا و شعرای کردزبان کشور در سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی سروش سنندج فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

شهین سیف دبیر اجرایی سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی در این مراسم، اظهار کرد: فرهنگ و سنن هر قومی در اشعار و آثار ادبی نویسندگان و ادبای آن قوم تبلور می‌یابد.

وی افزود: شعر و ادبیات داستانی رساترین وسیله برای انتقال پیام بوده و برترین آثار فرهنگی که از لحاظ محتوا به درجات بسیار عالی رسیده‌اند در قالب شعر و داستان بودند.

سیف خاطرنشان کرد: مؤسسه فرهنگی هنری سروش با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی را برعهده گرفته و خوشبختانه در سومین جشنواره شاهد استقبال بسیار خوب ادبا و شعرای کردزبان سراسر کشور بودیم و در مجموع 142 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و کار داروی آن‌ها انجام شد.

در ادامه این مراسم نیز اکرم بهرام‌چی از بیجار، مظفر درویش‌پور از هرسین، هادی پسنجی از پاوه، گل‌افروز رحیم‌پور از دهگلان، حمدالله قادری از سنندج و زینب اکبری از صحنه کرمانشاه به قرائت اشعار رضوی پرداختند و مرتضی اسدی از هرسین، خبات ساعدی از سنندج و شمسی وفایی از کرمانشاه آثار داستانی کوتاه رضوی خویش را برای حاضران قرائت کردند.

گفتنی است، مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی صبح شنبه و با حضور سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، همایون امیرزاده مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع کثیری از اصحاب فرهنگ و ادب کردستان و دیگر مناطق کردنشین کشور در سنندج برگزار می‌شود.

عطرافشانی گلزار شهید ماموستا شیخ الاسلام و مزار ماموستا مجتهدی امام جمعه و مفتی اعظم فقه امام شافعی ایران توسط شعرا و ادبای کردزبان کشور، تجلیل از 11 برگزیده در بخش‌های مختلف جشنواره، 8 مروج فرهنگ رضوی، 8 کارمند مروج فرهنگ رضوی، 3 پیشکسوت حوزه ادبیات کردی، رونمایی از پوستر نخستین جشنواره بین‌المللی مولودی خوانی رضوی از سلسله برنامه‌های سیزدهمین جشنواره رضوی، رونمایی از پوستر نخستین کنگره بین‌المللی امام شافعی از دیگر برنامه‌های این رویداد بزرگ فرهنگی و معنوی در کردستان خواهد بود.


4595472
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است