اجتماعی 10:29 - 22 دی 1395
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت عنوان کرد؛
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، گفت: تاکنون ۱۳ جلد کتاب در قالب مجموعه کتب "استاندارد برنامه ریزی و طراحی بیمارستان ایمن" در بخش‌های مختلف درمانی و بیمارستانی به چاپ رسیده است.

تدوین ۱۳ جلد کتب استانداردسازی بیمارستان‌ها

به گزارش ایسنا، دکتر سیدعلی صدرالسادات در خصوص تدوین کتاب هایی برای استانداردسازی بیمارستان های کشور گفت: با عنایت به اینکه وزارت بهداشت مرجع پاسخگویی به نیازهای استاندارد در حوزه سلامت است و در راستای ایفای نقش حاکمیتی خود همواره در صدد آن است تا با حفظ و رعایت استانداردهای معتبر بین المللی به بومی سازی الگوهای ساخت و ساز فضاهای فیزیکی در زمینه‌های معماری، تاسیسات مکانیکی و برقی و تجهیزات پزشکی فضاهای حوزه سلامت دست پیدا کند. به طوریکه برای رعایت اصول و مبانی فنی و مهندسی براساس استانداردهای معتبر بین‌المللی در فضاهای حوزه سلامت، در سال های اخیر اقدامات جدی و مستمری در خصوص تدوین استانداردها انجام شده است.

صدرالسادات به تدوین ۱۳ جلد کتاب "استاندارد برنامه ریزی و طراحی بیمارستان ایمن" اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۳ جلد؛ بخش بستری داخلی و جراحی عمومی، بخش ICU (مراقبت های ویژه)، بخش CCU (مراقبت های ویژه قلب)، بخش PCCU (بخش مراقبت های متوسط قلب)، بخش زایمان، بخش اورژانس، بخش مراقبت های ویژه نوزادان NICU، بخش اعمال جراحی، بخش استریل مرکزی، استانداردها و الزامات عمومی، ضوابط و معیارهای انتخاب سامانه های متحرک درمانی اضطراری، آزمایشگاه های تشخیص طبی و مدیریت نگهداشت منابع فیزیکی فضاهای درمانی در قالب مجموعه کتب "استاندارد برنامه ریزی و طراحی بیمارستان ایمن" در بخش‌های مذکور به چاپ رسیده و به کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، مشاورین و دیگر ارگان‌های ناظر مرتبط ارسال شده است.

وی در خصوص اهداف تدوین این مجموعه کتاب ها، اظهار کرد: تدوین سرانه‌های متناسب با ظرفیت، شرایط و فرایندهای درمانی، آموزشی و ...، صرفه جویی و بهینه سازی هزینه ها در مرحله اجرا و بهره برداری از طریق استاندارسازی طراحی فضاها و سیستم‌های تاسیساتی در فضاهای حوزه سلامت و بهره‌مندی بیشتر از فضا و ارتقاء بازده، دسترسی به مرجع قابل استناد برای طراحان و معماران بیمارستان ساز، مشاورین و طراحان تاسیسات مکانیکی، برق و تجهیزات جهت طراحی صحیح و اصولی، تهیه چک لیست‌های فضاهای فیزیکی برای ارگان‌های ناظر و مسئول ساخت و ساز این فضاها از جمله اهداف تدوین این کتب هستند.

صدرالسادات در ادامه به تدوین برخی کتب دیگر اشاره کرد و افزود: همچنین کتبی برای استانداردهای فضاهای آموزشی و کمک آموزشی در دست تدوین است. این فضاها شامل دانشکده‌های دندانپزشکی، پزشکی، بهداشت، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، ضوابط خوابگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و سلف سرویس و راهنمای طراحی سایت‌ها و پردیس‌های دانشگاهی است.

وی افزود: هم اکنون اولین جلد از مجموعه کتب "استاندارد برنامه ریزی و طراحی فضاهای آموزشی و کمک آموزشی" با عنوان "دانشکده دندانپزشکی" به چاپ رسیده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری مابقی کتب فوق الذکر چاپ شود و در اختیار دانشگاه‌ها، ارگان‌های ناظر و دیگرمتقاضیان قرار گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وی در خصوص اقدامات انجام شده جهت تکمیل استانداردهای مورد نیاز عنوان کرد: به منظور استمرار، تکمیل و به روزرسانی استانداردهای فضاهای حوزه سلامت، لیست استانداردهای مورد نیاز در بازه زمانی پنج ساله آتی تهیه و ضمن مذاکرات و هماهنگی های به عمل آمده با موسسه ملی تحقیقات سلامت؛ مقدمات مرتبط با انجام پروژه‌های جدید(شامل انجام فراخوان و انتخاب مشاورین ذیصلاح و ...) براساس اولویت اعلام شده و در دست انجام است.

انتهای پیام


8649377
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس ستاد انتخابات استان تهران از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجرایی پلیس راهور فراجا گفت: امکان استعلام تاریخچه پلاک، دریافت کروکی الکترونیکی و استعلام تخلفات حوزه حجاب در برنامه کاربردی پلیس من فراهم شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای عالی کار گفت: پیشنهاد جامعه کارگری برای دستمزد ۱۴۰۳ مبلغ ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که انتظار می‌رود دولت با ۷۵ درصد آن موافقت کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از حریق در انبار چلوکبابی معروف تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ملاقات مجازی رئیس کل دادگستری استان تهران با زندانیان در آخرین روز کاری سال جاری سبب آزادی هشت نفر از زندانیان و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» محمودی از آماده باش بیش از ۱۲ هزار امدادگر هلال احمر در روزهای پیش رو خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تحقق هدف‌گذاری اجرای آسفالت و اصلاح تقاطع‌های ناقص پایتخت در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز فعالیت شاتل سرویس گردشگری در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» «پل طبیعت» واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد به مناسبت سال‌نو سه‌شنبه ۲۹ اسفند ماه، ساعت ۲۳:۰۰ نورافشانی ویژه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر ستاد حقوق بشر طی سخنانی در جریان نشست شورای حقوق بشر درباره به‌اصطلاح هیئت حقیقت‌یاب گفت: گزارش این هیئت مشروعیت‌بخشی به ادعا‌های بی‌اساسی است که مکررا در رسانه‌های ضد ایرانی مطرح شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است