فرهنگی‌هنری 18:39 - 01 بهمن 1399

«روابط عاشقانه» در صدر جوایز لومیر فرانسه/ یلدا بی‌نصیب ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، فیلم درام «روابط عاشقانه» ساخته امانوئل مورت در جوایز فیلم لومیر ۲۰۲۱ برنده جایزه بهترین فیلم شد و مایون به خاطر درام تاریخی «دی‌ان‌ای» توانست جایزه بهترین کارگردان را از آن خود کند.

جوایز لومیر که از جمله نخستین جوایز فصل هستند، با رای حدود ۱۳۰ نماینده بین‌المللی از ۴۰ کشور اهدا می‌شوند و معادل فرانسوی گلدن گلوب شناخته می‌شوند.

هر دو عنوانی که برنده جوایز امسال لومیر شدند در فستیوال فیلم کن ۲۰۲۰ حضور داشتند و پخش شدند.

«روابط عاشقانه» یازدهمین ساخته مورت بازیگر و فیلمساز محبوبی است که در سال ۲۰۱۸ با درام «مادمازل دو ژونکوییه» به شهرت بین‌المللی رسید. این فیلم توسط نت‌فلیکس خریداری و با عنوان «بانو جی» در سراسر جهان پخش شد.

«دی‌ان‌ای» که پنجمین ساخته مایون است، از تاریخچه خانوادگی خود این فیلمساز استفاده می‌کند و درباره یک زن جوان فرانسوی است که بعد از مرگ پدربزرگ الجزایری خود در گذشته او کنکاو می‌کند.

این فیلم در تابستان و اوایل پاییز در مجموعه‌ای از فستیوال‌ها از جمله زوریخ، گنت و سن سباستین پخش شد و در سن سباستین توانست جایزه مخاطبان را از آن خود کند.

استفانی دوموستیه توانست به خاطر فیلم درام خانوادگی «دختر با النگو» برنده جایزه بهترین فیلمنامه شود. در این فیلم که سال ۲۰۱۹ در لوکارنو پخش شده بود، روشی زم و کیارا ماسترویانی نقش زوجی را بازی می‌کنند که دختر نوجوان‌شان متهم به قتل شده است.

فیلم «ما دو تا» نخستین ساخته فیلیپو منگتی کارگردان ایتالیایی هم برنده دو جایزه لومیر شد. منگتی توانست جایزه بهترین فیلم را از آن خود کند و باربارا سوکووا و مارتین شوالیه به خاطر نقش‌آفرینی‌شان در این فیلم به طور مشترک برنده جایزه بهترین بازیگر زن شدند.

این فیلم همچنین نامزد فرانسه در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار امسال است.

در بخش بهترین فیلم بین‌المللی «مردی که پوستش را فروخت» ساخته کوثر بن هنیه از تونس جایزه دریافت کرد. «یلدا» ساخته مسعود بخشی از ایران از نامزدهای این بخش بود.

فیلم «انحصار خشونت» دنیل دوفرازنه برنده جایزه بهترین فیلم مستند شد. این پروژه به اکتشاف در خشونت پلیس در فرانسه می‌پردازد.


10913443
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  تولید و رونق تاریخ شفاهی در دهه اخیر، اتفاق مبارکی است که باید آن را با فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: اکبر خواجوی با «پدرسالار» و اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شدند و همانطور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش نخست یادداشت کوتاهی از محمّدکاظم کاظمی، شاعر اهل افغانستان درباره هم‌وطن خویش، مهران پوپل آمده و در ادامه، چند شعر از پوپل، پدیده شعر افغانستان را مرور خواهیم کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) از سوی شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی به عنوان «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» گرامی داشته می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است