فرهنگی‌هنری 13:47 - 30 بهمن 1398
نشان‌های طلایی، نقره‌ای و ویژه‌ هشتمین دوره‌ «لاک‌پشت پرنده» ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ به کتاب‌های برگزیده اهدا می‌شود و از یک کتاب مهم کودکان که در چند دهه‌ پیش منتشر شده است، یاد می‌شود.

اهدای نشان‌های لاک‌پشت پرنده در ۱۲ اسفند

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، نامزدهای نهایی دریافت نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده از میان کتاب‌هایی که در سال ۹۷ با امتیاز پنج یا شش لاک‌پشت به فهرست راه یافته‌اند، انتخاب می‌شوند.

نشان ویژه به چهره‌های معتبر و پیشکسوت کتاب کودک و نوجوان که فعالیت‌های موثری در زمینه‌ کتاب کودک داشته باشند، اهدا می‌شود.

کتاب یاد بخش دیگری از آیین اهدای نشان‌های لاک‌پشت پرنده است که در آن از یک کتاب مهم و تاثیرگذار کودکان و نوجوانان که در دهه‌های پیش منتشر شده و دارای کیفیت مطلوب است و به معیارهای لاک‌پشت پرنده نزدیک است، یاد می‌شود.

بر اساس معیارها و اصول لاک‌پشت پرنده، کتاب‌های داوران برای دریافت نشان بررسی نمی‌شود.  

امسال نشان‌های طلایی و نقره‌ای هشتمین دوره لاک‌پشت پرنده از میان ۹ نامزد نهایی انتخاب می‌شوند و روز دوشنبه ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۸ساعت ۱۸ در فروشگاه مرکزی شهرکتاب به نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران کتاب‌های برگزیده اهدا خواهند شد.

علاوه بر اهدای نشان‌های نقره‌ای و طلایی لاک‌پشت پرنده، از سی‌ودومین فهرست لاک‌پشت پرنده هم رونمایی و جشن امضایی با حضور نویسندگان، تصویرگران و مترجمان این کتاب‌ها برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور نویسندگان، تصویرگران، مترجمان و ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان و خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

انتهای پیام


10401654
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با شب وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ره)، مراسم استقبال از پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) با حضور ایرانیان مقیم مالزی در کوالالامپور برگزار شد.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری با سابقه رادیو ایران گفت: من ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» اجرا کرده‌ام و مردم همیشه با رادیو دوست بوده اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری برنامه از مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این مسابقه قرآنی را تماشا کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد زبان و ادبیات پارسی با اشاره به روز جهانی کتاب و حق مولف، سرانه مطالعه در ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها پایین دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است