ورزشی 20:22 - 05 فروردین 1396
با برگزاری آخرین مرحله پیکارهای انتخابی
در پایان چهارمین و آخرین مرحله انتخابی، ترکیب تیم ملی بانوان کاراته اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی مشخص شد.

ترکیب تیم ملی بانوان کاراته اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی مشخص شد

به گزارش ایسنا، در آخرین مرحله رقابتهای انتخابی تیم ملی کاراته که امروز (شنبه) و با حضور افسانه باقری، نایب رییس فدراسیون و لیلا بهرامی، سمانه خوشقدم و پگاه زنگنه کادر فنی تیم ملی در سالن شهید کبگانیان تهران برگزار شد. در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم نسرین دوستی و در مصاف با زهرا طرازپور پس از اینکه در مبارزه اول و در حالی که این پیکار صفر به صفر به اتمام رسید و با رای داوران برنده اعلام شد، در مسابقه دوم خود موفق شد با نتیجه ]چهار بر صفر از سد حریفش بگذرد و نام خود را در لیست اعزامی بازیهای کشورهای اسلامی بگنجاند.

در پرونده افتخارات دوستی، طلای قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۲ و برنز بازیهای آسیایی اینچوئن ۲۰۱۴ دیده می‌شود.

در وزن منهای ۵۵ کیلو گرم، طراوت خاکسار پس از اینکه چهار بر یک از سد فاطمه چالاکی گذشت، در گام دوم با حساب ۶ بر یک زهره برزگر را مغلوب کرد. خاکسار در پیکار دوم برابر فاطمه چالاکی نیز چهار بر سه به برتری رسید. خاکسار در آخرین مبارزه خود در حالی که به نتیجه یک بر یک مقابل زهره برزگر رسیده بود با رای داوران برنده اعلام شد تا پرونده‌اش در انتخابی آخر با چهار برد بسته شود.

او در حالی بلیط باکو را برای خود به دست آورد که دو ماه پیش در اولین مرحله لیگ جهانی موسوم به کاراته وان ۲۰۱۷ در پاریس فرانسه موفق شده بود به نشان طلا دست یابد.

در دیگر مبارزه‌های این وزن، چالاکی در مصاف با زهره برزگر چهار بر صفر و چهار بر یک صاحب برتری شد.

در وزن منهای ۶۱ کیلو گرم رزیتا علیپور، نایب قهرمان دانشجویان جهان بانوی پیروز این وزن بود. این کاراته‌کا در دو مبارزه چهار بر دو و سه بر یک شیما ال سعدی را مغلوب کرد و سپس در مبارزه اول برابر دلارم دوستی چهار بر سه صاحب پیروزی شد، اما در پیکار دوم چهار بر صفر مغلوب شد تا در مجموع با سه برد و یک باخت به عنوان مسافر سوم تیم ملی بانوان کاراته به باکو آذربایجان در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد.

در پیکار شیما آل سعدی و دلارم دوستی نیز یک بار آل سعدی برنده شد و یکبار هم دوستی.

در وزن منهای ۶۸ کیلو گرم بهنوش نجفی، دارنده نشان طلا و برنز امیدهای آسیا در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ در دو پیکار توانست از سد مبینا کاویانی عبور کند. نجفی در اولین مبارزه و پس از اینکه تابلو عدد دو بر دو را نشان می‌داد، با بهره‌گیری از قانون سنشو (کسب اولین امتیاز) فرد پیروز نام گرفت و در دومین مسابقه هم پس از تساوی یک بر یک با رای داوران به عنوان کاراته کای فاتح، تاتامی را ترک کرد.



اما در وزن مثبت ۶۸ کیلو گرم و در غیاب حمیده عباسعلی دارنده مدال نقره و برنز جهان و قهرمان آسیا در سالهای ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ و صاحب نشان طلای بازیهای آسیای ۲۰۱۴ این محدثه آقایی نایب قهرمان جوانان آسیا در سال ۲۰۱۲ بود که موفق‌تر از سایر رقبا نشان داد و توانست به عضویت تیم ملی اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی درآید.

آقایی در اولین پیکار علیه زهرا برزگر هفت بر دو برنده شد، سپس با حساب هفت بر یک مونا غلامی را شکست داد. در دو مبارزه تکراری هم آقایی ابتدا سه بر صفر برزگر را برد و و سپس با همین نتیجه مونا غلامی را از پیش‌رو برداشت. زهرا برزگر هم به رغم باخت مقابل آقایی، در دو مبارزه و با نتایج مشابه چهار بر صفر مونا غلامی را مغلوب کرد.

بدین ترتیب و با پایان یافتن آخرین مرحله انتخابی‌ها، تیم ملی بانوان کاراته ایران برای حضور در بازیهای کشورهای اسلامی با ترکیب نسرین دوستی، طراوت خاکسار، رزیتا علیپور، بهنوش نجفی و محدثه آقایی بسته شد.

زهرا طرازپور، فاطمه چالاکی، دلارام دوستی، مبینا کاویانی و زهرا برزگر به عنوان نفرات دوم اوزان پنجگانه انتخابی امروز در اردوی آماده سازی تیم ملی بانوان حضور خواهند داشت.

سومین دوره بازیهای کشورهای اواخر اردیبهشت ماه در باکو آذربایجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام


8948971
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است