سیاسی 12:58 - 29 فروردین 1393
ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: توسعه و پیشرفت های اقتصادی نظام تنها با حفظ روحیه جهادی در میان مردم و مسوولان محقق خواهد شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدنقی لطفیˈ در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر ایلام بیان کرد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس با بهره گیری از مدیریت جهادی پیروزی را در جنگ بدست آورده و دشمنان را در رسیدن به اهداف خود که براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی بود ، ناکام و ناامید کردند.



وی ادامه داد: در سال های گذشته نیز با عزم ملی و مدیریت جهادی دانشمندان جوان ایرانی پیچیده ترین دانش ها را در ابعاد مختلف از قبیل احداث راه های روستایی ، برق ، و آب و بهداشت اموخته و در اقصی نقاط ایران اسلامی گسترش دادند.



خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: در اوایل انقلاب تا دهه هفتاد با تکیه بر مدیریت جهادی مشکلات بزرگی از نظام اسلامی حل شد ، فقر ، عقب ماندگی در بخش روستایی ریشه کن شد که نتایج درخشان و خدمات ارزشمند جهاد سازندگی در کارنامه جمهوری اسلامی مصداق روشنی از مدیریت جهادی در کشور است.



لطفی افزود: اما با کمال تاسف در عرصه اقتصادی مدیریت جهادی را اعمال نکردیم بلکه به شیوه های دیگری تکیه کردیم و دشمنان نیز از این خلا، چالش و نداشتن روحیه جهادی با اعمال تحریم ها و فشار اقتصادی چشم طمع به نابودی این نظام الهی بستند.



وی اظهار کرد: جهاد اقتصادی بر پایه مدیریت جهادی را نمی توان با تفکر اقتصاد سرمایه داری توجیه کرد و این واژه تنها در فضای اقتصاد اسلامی قابل توجیه است.



نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: در اقتصاد غربی عدالت و پخش ثروت مفهوم ندارد چرا که در این تفکر هدف حداکثر سازی سود آنهم برای منافع فردی بوده و هدف سرمایه داری غرب مادی است.



حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: اما در اقتصاد اسلامی معنویت ، حیات طیبه، تعالی و رشد معنوی انسان بر پایه اخلاق ملاک است و پویایی و بالندگی در عرصه اقتصاد با پایبندی به ارزش ها و هنجارها ، باورهای دینی و حفظ هویت ملی ایرانی اسلامی امکانپذیر است.



وی در بخش دیگری از سخنان خود به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: همزمان با به ثمره نشستن انقلاب اسلامی پیکره اصلی ارتش که متشکل از جوانان برومند مسلمان و اغلب مستضعف ایرانی بود به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند و هم صدا و همراه با امت در براندازی نهایی رژیم شاهنشاهی به مبارزه بی امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست و به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب برای تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش های خستگی ناپذیر و مستمری را آغاز کرد.



خطیب نماز جمعه ایلام بیان کرد: امام راحل (ره) روز پیوستن ارتش به مردم را لحظه شادی بندگان مستضعف و یاس ستمگران و نقطه عطفی در تاریخ درخشان نظام اسلامی قلمداد کردند و در پیامی بر ضرورت حفظ ارتش تاکید فرمودند.



لطفی افزود: امروز بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران از قدرتمندترین و کارآمدترین ارتش های دنیا بویژه در منطقه حساس خاورمیانه محسوب شده و این نهاد مهم نظامی کارنامه درخشانی در دفاع مقدس، حراست و پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی به نام خود ثبت کرده است.



وی در پایان سخنان خود بیستم جمادی الثانی سالروز میلاد مسعود زهرای مرضیه و روز زن و همچنین میلاد فرزند برومند زهرای اطهر معمار کبیر انقلاب امام (ره) را گرامی داشت و یادآور شد: حضرت فاطمه (س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است.



اما جمعه ایلام تاکید کرد: فاطمه با آن همه فضیلت ، همسری نیکو برای امیرمومنان علی (ع) بود تا جایی که روایت شده هنگامی که علی به فاطمه می نگریست غم و اندوهش زدوده می شد. ک/2



7173/540

انتهای پیام /*


3510843
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران و گسترش اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا پرداخته اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت در انتخابات دور دوم مجلس را بسیار مهم تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت آیت الله خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است