وبگردی 14:52 - 10 مرداد 1394
آن هایی که تا دیروز چشم دیدن احمد رضا درویش را نداشتند و از هرکاری که دستشان برمی آمد برای نابودی او دریغ نمی ورزیدند حالا که دیده اند کار درویش و وزارت ارشاد به اختلاف کشیده، شده اند دلسوز درویش و چه آتشی می سوزانند این وسط.

استفاده ابزاری از قانون این بار به بهانه فیلم رستاخیز

 مطمئنا درویش بهتر از هرکس دیگری می تواند متوجه لحن و بیان متظاهرانه آن ها شود اما چیزی که در این میان آزاردهنده است پنهان شدن در پس قانون است. آن هم توسط کسانی که همواره قانون را مسخره کرده اند. کسانی که رای و نظر خود را همواره بر قانون ترجیح داده اند و خود را عین مقدسات معرفی کرده اند حالا شده اند طرفدار قانون. کسانی که همواره وزارت ارشاد را به دشمنی با ارزش ها متهم می کردند حالا زیر علم قانون سینه می زنند و وزارت ارشاد را سرزنش می کنند که چرا از حق و حقوق سازندگان رستاخیز حمایت نمی کند. کسانی که همواره از توقیف فیلم ها غریو شادی سرمی دادند و برای توقیف شدن فیلم هایی که آن ها را مغایر ارزش های خود می دانستند سر و دست می شکستند حالا ژست طرفداری از مظلوم را گرفته اند و خودشان را درشمار کسانی جا می زنند که قانون را بر هر چیز دیگری ارجح می دانند. تا حالا شاهدِ استفاده ابزاری این گروه از ارزش ها بودیم و ظاهرا از حالا به بعد باید شاهد استفاده ابزاری از قانون هم باشیم. هردم از این باغ بری می رسد. هدف وسیله را توجیه می کند شعار خطرناکی بود که فرجام دهشتناک آن را همگان به چشم دیدند. این که آدمیزاد هر روز رای و نظری تازه داشته باشد در حوزه سیاست خیلی چیز عجیبی نیست اما وقتی موضوع اعتقادی می شود و شما هربار به رنگی درمی آیید جز سست شدن پایه های اعتقادی طرفدارانتان حاصل دیگری کسب نخواهید کرد. طرفدران امروز آقای درویش کمی هم به فکر فردای خود باشند و جا بگذارند برای وقتی که رستاخیز مشکلش رفع شد و به نمایش درآمد. آن وقت آن ها با کسانی که به فیلم معترضند و از رسانه هایِ همیشه مدافعِ آن ها توقع دارند از اعتراضات آن ها حمایت کنند چه خواهند کرد؟ فرمود:

سیاست پیشه مردم حقه بازند

نه مانند من و تو پاک بازند

به هر تغییرشکلی مستعدند

گهی مشروطه گاهی مستبدند

این ابیات تا جاودان حقیقتِ حالِ سیاست پیشگان و سیاست بازان هست و خواهد بود. ممکن است گروهی پیدا شوند و در این تغییر شکل عیب و ایرادی نبینند و آن را اقتضای کار خود بدانند. ایرادی هم ندارد. به هرحال هرکه را شغلی است در عالم، منتهی در هر شغلی نمی گویم انصاف و وجدان، که دست کم اندکی درایت و خرد نیز لازم هست. نیست؟


6840861
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وسط ویرانی و جنایات به جا مانده از ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی در بیمارستان شفا جمله‌ای روی یکی از دیوار‌های بیمارستان، نور شد: «ای فاطمه! برای رسیدن به سعادت آخرت، در مقابل تلخی‌های دنیا صبوری کن».
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کودکان به رفتار و کردار بزرگترها و حوادث تلخ و شیرین زندگی خیلی حساس هستند و با هر اخم و خنده‌ای دچار نوسانات روحی و روانی می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دوستی بر اساس اعتماد بنا شده است، اما گاهی اوقات ممکن است این احساس آزاردهنده به شما دست دهد که وقتی شما در کنارش نیستید، پشت سر شما حرف بزند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس امنیت سایبری، دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف گوشی از منابع غیرمجاز را یکی از دلایل اصلی آلودگی گوشی‌های کاربران ایرانی به انواع بدافزار دانست.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی فراجا جزئیاتی تکان‌دهنده از شبکه‌های فساد و فحشای منهدم شده از سوی پلیس در ماه‌های اخیر را تشریح کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مو از انتهای فولیکول شروع به رشد می‌کند، در نتیجه اگر می‌خواهید مو‌هایی سالم و زیبا داشته باشید باید مراقب فولیکول‌های مو باشید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی ازموضوعات‌ مهمی که روند به بن‌بست رسیدن راهبردی رژیم اشغالگر صهیونیستی را تقویت کرد، انجام عملیات وعده صادق ازسوی جمهوری اسلامی ایران بود. بن بست صهیونیست‌ها آنچنان برایشان سخت آمده است که اقدام به دستاوردسازی‌های خیالی برای خود کرده‌ان...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» انقلاب شکوهمند اسلامی از زمان پیروزی توانسته است سیلی های آبدار زیادی بر ابهت پوشالی ابر جنایتکاری به نام آمریکا بنوازد؛ روزی در تسخیر لانه جاسوسی، روزی در عملیات پنجه عقاب، روزی در چشم شیر، روزی هم با بارش موشکی بر فراز گنبد پوشالی آمریکای...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» از آن‌جا که تعیین سرنوشت اکثر منتخبان تهران در مجلس آینده به دور دوم گره خورده، این‌بار به احتمال زیاد دور دوم متفاوتی را تجربه خواهیم کرد. در این راستا احزاب و تشکل‌ها تکاپوی محسوسی برای تصاحب کرسی‌های باقیمانده بهارستان دارند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کتمان حقیقت، تنها راهکار صهیونیست‌ها درمقابل موفقیت حمله پهپادی و موشکی ایران است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است