اجتماعی 10:52 - 01 اردیبهشت 1394
مروری بر برخی دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه سلامت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر لزوم همکاری‌های بین بخشی جهت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، برخی از دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه سلامت را تشریح کرد.

وزیر بهداشت: همه نهادها باید راهبرد سلامت را سرلوحه خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم افتتاحیه نشست مولفه‌های اجتماعی موثر در سلامت یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران را توجه به عدالت و رسیدگی به روستاها و مناطق محروم در جهت کاهش شکاف عمیق میان شهر و روستا عنوان کرد و گفت: گسترش شبکه‌های بهداشتی در کشور به ویژه در شهرهای محروم و روستاها به صورت حیرت‌آوری موجب توسعه این مناطق در حوزه‌های بهداشتی، آموزشی و... شده است و این موضوع موجب شد که بسیاری از شاخصه‌های توسعه انسانی مانند مرگ و میر نوزادان و مادران به مناطق شهری نزدیک شود و شکاف بین شهر و روستا کاهش یابد.

وی با اشاره به نقش دولت یازدهم در حوزه سلامت افزود: نابرابری در حوزه درمانی که همواره یکی از دغدغه‌های مهم مردم و به ویژه اقشار آسیب‌پذیر ما بوده، کاهش یافته است. دولت یازدهم و شخص رییس جمهور، ارتقای سلامت مردم و افزایش نقش دولت در پرداختی‌های مردم را اولویت خود قرار داده است.

تکمیل شبکه بهداشت و درمان در تمامی شهرهای کمتر از 50 هزار نفر

وزیر بهداشت در تشریح برخی دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه سلامت نیز اظهار کرد: پیوستن 8 میلیون نفر از مردم فاقد بیمه تکمیل پوشش همگانی بیمه را در کشور موجب شد و در حال حاضر همه شهروندان ایرانی تحت پوشش یکی از سه سازمان بیمه‌گر هستند. کاهش 10 درصدی پرداختی‌های مردم نیز یکی دیگر از دستاوردهای ما بوده که امیدواریم کاهش 30 درصدی آن را شاهد باشیم.

هاشمی دسترسی 97 درصدی به دارو را از دیگر دستاوردهای دولت دانست و ادامه داد: پرداختی در بخش بستری به کمتر از 6 درصد هزینه‌ها در حدود 570 بیمارستان دولتی رسیده است. همچنین دسترسی به داروهای بیماران صعب‌العلاج بهبود یافته است. هم‌اکنون شبکه بهداشت و درمان در تمامی شهرهای کمتر از 50 هزار نفر تکمیل شده است و همچنین جلوگیری از بیماری‌های غیرواگیر مورد توجه بوده است.

پیاده‌سازی پیوست سلامت یک وظیفه ملی است

وی با اشاره به موضوع FBH (مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت) گفت: آنچه که با عنوان FBH مطرح می‌شود و 70 درصد مشکلات حوزه سلامت را تشکیل می‌دهد، مجموع عواملی است که از خارج حوزه سلامت بر این حوزه تاثیرگذار است و همکاری‌های بین بخشی را می‌طلبد.

وی بااشاره به اقدامات موثر انجام شده بین بخشی به ویژه در ماه‌های اخیر همانند اخذ قرارداد میان وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش و یا انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان محیط زیست، وزارت ورزش و جوانان و شهرداری‌ها و ... ادامه داد: همه این موارد نشان می‌دهد که پیاده‌سازی پیوست سلامت نه تنها امکانپذیر بلکه یک وظیفه ملی است.

وزیر بهداشت همچنین اظهار کرد: مولفه‌های اجتماعی سلامت یک پیامد چند وجهی است و برای اجرای برنامه‌های اجتماعی، همه نهادها باید راهبرد سلامت را سرلوحه خود قرار دهند. عدالت در سلامت با حمایت همه دولت‌ها و همه نهادها امکان‌پذیر است.

هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم این اجلاس منجر به ایجاد و تقویت راهبردهایی هدفمند در اجرای ملی و منطقه‌ای جهت بهبود زندگی، ایجاد عدالت بر سلامت و... شود.

انتهای پیام


6235262
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است