گوناگون 17:33 - 20 بهمن 1394
‌سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان خراسان رضوی:
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان خراسان رضوی گفت: با این حجم بالای کار، قبول دارم که اشتباه ممکن است صورت گیرد، اما اینکه فردی به واسطه گرایش سیاسی‌اش رد شده‌ باشد را قویا تکذیب می‌کنم.

امکان اشتباه هست، اما فردی به‌دلیل گرایش سیاسی‌اش رد نشده است

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، حجت‌الاسلام محمدحسین محرابی در سلسله جلسات روشنگری‌های سیاسی اظهار کرد: ابتدا باید دهه مبارک فجر، پیروزی شکوهمند انقلاب و روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی بداریم؛ چراکه نیروی هوایی ارتش، نقش تعیین‌کننده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشت و همچنین در 8 سال دفاع مقدس هم شاهد دلاور مردی‌های این عزیزان بودیم.

وی افزود: تحول در ارتش ایران از برکات انقلاب اسلامی بود؛ زیرا همانطور که می‌دانید تا پیش از انقلاب، ارتش طاغوت کاملا وابسته به غرب بود اما پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، ارتشی ساخته شد که سربلند، باعزت و قدرتمند باشد. در کتاب خاطرات آخرین سفیر آمریکا در ایران می‌خوانیم که از 60 هزار مستشار آمریکایی حاضر در ایران، تنها 5 نفر حقوق نمی‌گرفتند و باقی آنها از دولت ایران حقوق می‌گرفتند.

محرابی با اشاره به انتخابات‌ پیش‌رو تصریح کرد: در اسفندماه 2 انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در پیش رو داریم. وظیفه همه ماست که 7 اسفند پای صندوق‌های رای رفته و حضوری حداکثری داشته‌ باشیم؛ زیرا مردم هرچه بیشتر در انتخابات شرکت کنند باعث می‌شود تا شکوه و عظمت این روز بیشتر شود. ضمن اینکه پیش از انتخابات ما سالروز پیروزی انقلاب را در 22 بهمن‌ماه داریم، در این روز خبرنگاران خارجی زیادی در کشورمان حضور می‌یابند و موج عظیم و پرشور ملت، بازدارنده بسیاری از شیطنت‌های‌شان در آینده خواهد بود.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان خراسان رضوی با اشاره به بند 11 ماده 30 قانون انتخابات گفت: در قانون آمده افرادی که هرگونه ارتشا، اختلاس، کلاهبرداری و ... در پرونده داشته‌اند و محکوم شده‌اند نمی‌توانند وارد مجلس شوند، هرکسی که می‌خواهد نماینده مردم باشد باید سلامت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... داشته‌ باشد؛ زیرا می‌خواهد در جمهوری اسلامی، نماینده مردم حزب‌اللهی شود، وظیفه شورای نگهبان وظیفه بسیار سنگینی است زیرا باید افرادی را رد یا تایید صلاحیت کند که در مجلس می‌خواهند وارد شوند و قانون تصویب کنند. پس از آن نیز شورای نگهبان وظیفه دارد قانون تصویبی را با دین مبین اسلام تطبیق دهد.

محرابی با انتقاد از هزینه کردن زیاد برخی از کاندیداها در دوره تبلیغ خاطرنشان کرد: کسی ‌که 500 میلیون برای تبلیغاتش خرج می‌کند و در طول 4 سال حضور در مجلس 480 میلیون درآمد دارد، فردی است که به وی پول داده‌اند، او وقتی وارد مجلس شود نماینده افرادی است که از آنها پول گرفته نه شما، حواستان به چنین انسان‌هایی باشد. ضمن اینکه فراموش نکنید که نه ما و نه وزارت اطلاعات جناحی عمل نمی‌کنیم. ما مسلمان هستیم و به قیامت معتقدیم، شوخی‌بردار نیست، اگر کسی حقش تایید است رد شود در قیامت باید پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: هرکسی معتقد است به واسطه گرایش فکری‌اش رد شده به دفتر ما بیاید تا پرونده‌اش را بررسی کنیم. در اینکه اشتباهی در این میان و در این حجم کار پیش بیاید، شکی نیست اما اینکه اگر فردی به خاطر گرایش سیاسی‌اش قبول یا رد شده باشد را قویا تکذیب می‌کنم.

انتهای پیام


7669427
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است