استانی 13:32 - 10 فروردین 1394
رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: راهیان نور حرکت جهادی در حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است.

راهیان نور حرکت جهادی در حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی پیش از ظهر امروز در جمع کاروان‌های راهیان نور شهرستان گرمی اظهار کرد: مردم قدرشناس ایران با حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس تلاش می‌کنند سند عزت و افتخار و فداکاری‌های جوانان خویش را به بهترین شکل مشاهده و به نسل آینده انتقال دهند تا فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت در جامعه  تقویت و نهادینه شود.

وی ادامه داد: دشمنان کینه‌توز مردم ایران و انقلاب اسلامی از هرگونه هجمه و ابزار برای شکست و تحقیر ملت ایران استفاده می‌کنند تا انقلاب اسلامی را با موانع جدی روبه‌رو کنند و در این میان راهیان نور و بازدید از سرزمین‌های عشق، حماسه، مقاومت و پایداری  ابزار مناسب و تاثیرگذار برای دفاع در مقابل هجمه‌های دشمن است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با تشریح عملیات والفجر 8 در منطقه اروند کنار گفت: رزمندگان اسلام برای تنبیه متجاوز در خاک خود در سال ششم جنگ این منطقه را با اهداف تصرف شهر فاو عراق، تسلط بر اروند رود، تهدید بند ام القصر و مسدود کردن راه ورود عراق به خلیج فارس عملیات جدید خود را با رمز مقدس یا فاطمه زهرا (س) آغاز کردند.

دشتی اضافه کرد: استفاده از اصل غافلگیری، مطالعه 40 سال جزر و مد رودخانه، تجهیز و آموزش بیش از سه هزار غواص که در نوع خود یک اقدام بی نظیر بود، تمرین تاکتیک‌های متعدد نظامی از جمله نبرد آبی _ خاکی، جنگ در نخلسات، جنگ شهری، جنگ در آب، جنگ در دشت و پرهیز از جنگ در زمین مسلح و... رزمندگان ما را برای  موفقیت و پیروزی در عملیات والفجر 8 آماده کرده بود.

این مسئول یادآور شد: توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه معصومین (ع)  و اقدامات مدبرانه قبل از عملیات موجب شد که رزمندگان اسلام پس از 78 روز نبرد جانانه به اهداف از پیش تعیین شده دست یابند.

این رزمنده دفاع مقدس در پایان متذکر شد: آزادسازی و تصرف 940 کیلومتر مربع از خاک دشمن، آزاد سازی شهر فاو و روستاهای حومه آن و تصرف تاسیسات نفتی و پتروشیمی، قطع ارتباط عراق با آبه‌ای آزاد جهان، تسلط بر خور عبدالله و استقرار در قسمت شمالی آن، نزدیک شدن به شهر بندری ام القصر و تهدید آن، محاصره اسکله‌های البکر والعمیه و کشته و زخمی شدن بیش از 50 هزار نفر از نیروهای ارتش عراق از جمله دستاورد مهم این عملیات بود.


6114134
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است