ورزشی 13:32 - 11 فروردین 1394
نوروز 94 آغازی تلخ و شیرین برای ورزش ایران در پی داشت ، مرگ تلخ دو خبرنگار ورزشی و پیروزی های شیرین در فوتبال از جمله این وقایع بود.

گروه ورزش باشگاه خبرنگاران،برگزیده برخی اخبار در  روزهای نوروزی به شرح ذیل می باشد:
 
1 فروردین:


**سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با رفع مشکل مالیاتی‌اش صبح فردا به اردوی تیم ملی ملحق می‌شود،نخستین تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان در کمپ تمرینی اتریش برگزار شد.
**تیم ملی هندبال بانوان کشورمان  در مسابقات آسیا مقابل هنگ کنگ به پیروزی رسید.
**کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ممنوع الخروج شد.


2 فروردین:


**بیست‌وششمین هفته از لیگ دسته اول فوتبال آلمان با باخت خانگی بایرن مونیخ برابر مونشن گلادباخ به پایان رسید.


**اولین دیدار تیم ملی فوتبال بانوان ایران مقدماتی المپیک ۲۰۱۶ ریو با برتری ملی‌پوشان ایرانی همراه بود.


**محمد خاکپور فهرست ۲۳ نفره تیم امید برای حضور در مرحله اول مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو را اعلام کرد.


* ۹ ملی‌پوش اعزامی تیم ملی جودو به تورنمنت بین‌المللی ترکیه از فردا (دوشنبه) آخرین تمرینات آماده‌سازی را در سالن کبکانیان پیگیری می‌کنند.
*سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در مورد ممنوع الخروج شدنم افرادی که مسئولیت دارند، باید نظر بدهند.


3فروردین:


*در دومین جدال دو قدرت سنتی فوتبال باشگاهی اسپانیا این آبی و اناری ها بودند که موفق به شکست کهکشانی ها شدند.


*تیم پیشگامان در مرحله دوم تور دوچرخه‌سواری تایوان در صدر جدول قرار گرفت.
* اعضای تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 21 شب گذشته به وقت اتریش (بامداد امروز به وقت ایران) تماشاگر دیدار ال‌کلاسیکو بودند.


4فروردین:


*وزارت ورزش عراق به کشته شدن بازیکن فوتبال این کشور در یک حادثه بمب‌گذاری واکنش نشان داد.


* استیو نش گارد رأس تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.
*تیم والیبال زنیت که سعید معروف را به عنوان پاسور نخست در اختیار دارد پس از کسب پیروزی 3 بر یک در بازی نخست مقابل دینامو مسکو در بازی دوم هم در 3 ست متوالی با نتایج 25 بر 19، 25 بر 20 و 25 بر 22 میهمان خود را در سالن والیبال سنتر شهر سن‌پترزبورگ شکست داد تا فقط با پیروزی در یک بازی دیگر راهی فینال شود.


*آرتورو ویدال، هافبک تیم ملی شیلی در خصوص بازی 6 فرودین تیم ملی کشورش برابر تیم ملی ایران در اتریش که 3 روز قبل از رویارویی شاگردان خورخه سامپائولی با تیم ملی برزیل در یک دیدار دوستانه دیگر است به نشریه ناسیون شیلی گفت: بازی برابر ایران یک بازی مهم است. قبل از حضور در کوپا آمه‌ریکا ما فقط همین 2 بازی را برای آماده کردن خودمان داریم و باید از‌ آنها نهایت استفاده را انجام دهیم.


5فروردین:


*وزارت امور خارجه ایران مرگ دو خبرنگار ورزشی ایرانی مسافر هواپیمای جرمن وینگز آلمان را که در جنوب فرانسه سقوط کرد، تأیید کرد.


*این وزارتخانه در تماس خبرگزاری جمهوری اسلامی، تأیید کرد که دو ایرانی مسافر هواپیمای آ320 بوده‌اند که از بارسلونا عازم دوسلدورف بوده و دیروز (سه‌شنبه) در جنوب فرانسه سقوط کرده است.
این دو نفر میلاد حجت الاسلامی خبرنگار خبرگزاری تسنیم و حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن امروز بوده‌اند که برای پوشش دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران با شیلی در اتریش و سوئد در استکهلم و همچنین پوشش خبری دیدار دو تیم بارسلونا ــ رئال مادرید به بارسلونا سفر کرده بودند.




"*عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه ایران و از مذاکره کنندگان ارشد تیم هسته‌ای درگذشت دو خبرنگار ایرانی در حادثه سقوط هواپیمای A320 را تسلیت گفت.
*در تازه‌ترین رده‌بندی اعلام شده برترین مربیان باشگاهی فوتبال جهان علیرضا منصوریان، سرمربی جوان نفت تهران که همراه با این تیم صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر ایران است و در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز موفق به ثبت اولین برد خود شده، با صعود 260 پله‌ای و کسب 997 امتیاز، از رده هشتصدوبیست‌ونهم جهان به رتبه پانصدوشصت‌ونهم رسید تا پس از حسین فرکی، سرمربی 1616 امتیازی سپاهان دومین مربی ایرانی این رده‌بندی باشد.


6فروردین:


 *باشگاه بارسلونای اسپانیا جهت ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه پرواز خطوط هوایی ژرمن وینگز سه روز عزای عمومی اعلام کرد.


 *فدراسیون فوتبال آلمان با انتشار بیانیه‌ای با خانواده‌های ۱۵۰ قربانی سانحه سقوط هواپیمای خطوط هوایی ژرمن‌وینگز ابراز همدردی کرد.


*بازیکنان و اعضای تیم فوتبال رئال مادرید به قربانیان سانحه هوایی ژرمن‌وینگز ادای احترام کردند.
* پیش از دیدار تدارکاتی ایران و شیلی یک دقیقه سکوت به‌احترام دو خبرنگار ایرانی و سایر قربانیان سانحه هوایی برقرار خواهد شد.


7 فروردین:


 *سرمربی تیم فوتبال امید فلسطین از زمان‌بندی مسابقات مرحله اول انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو انتقاد کرد.
*تیم امید افغانستان در مرحله اول مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۱۶ ریو موفق شد تیم عربستان را متوقف کند.


*کمک‌خلبان ۲۸ساله آلمانی که منجر به سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری و مرگ ۱۵۰ نفر شد طی هفته‌های اخیر با نامزد خود در "رابطه‌ای بحرانی" قرار داشته است.


*تیم ملی فوتبال امید ایران و فلسطین در ادامه رقابت‌های مقدماتی المپیک در چارچوب گروه سوم از ساعت 17 امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند، این دیدار در نهایت با نتیجه 3 بر صفر به پایان رسید.
تیم ملی نوجوانان ایران با 9 امتیاز در صدر گروه قرار گرفت و به فینال تورنمنت 10 جانبه ژاپن راه یافت.


8 فروردین:


*علیرضا رضایی عضو کمیسیون فنی اتحادیه جهانی برای شرکت در جلسه بررسی تغییر قوانین کشتی راهی والبریج لهستان شد.


*درپی اعلام ورشکستگی تیم پرسابقه پارما، فدراسیون فوتبال ایتالیا قوانین سختگیرانه‌ای به منظور پیشگیری از ورشکستگی تیم‌های باشگاهی در نظر گرفت.


* تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوئد از ساعت 22 سه‌شنبه 11 فروردین در دیدار تدارکاتی در ورزشگاه فرنز آره‌نا شهر استکهلم سوئد به مصاف هم خواهند رفت.


برهمین اساس و طبق اخبار رسیده، تا امروز برای این مسابقه 33 هزار بلیط پیش‌فروش شده است که از این تعداد 25 هزار ایرانی بلیط‌های این مسابقه را تهیه کردند تا بتوانند دیدار دوستانه دو تیم را از نزدیک تماشا کنند.


*تیم ملی فوتبال بانوان ایران در نخستین رده‌بندی فیفا در سال 2015 با 75 پله صعود در جایگاه 58 جهان قرار گرفت.


*ششمین مرحله از اردوی تیم ملی آبهای آرام مردان در رده سنی بزرگسالان از فردا (یکشنبه) آغاز می‌شود.


*ژاوی هرناندز ستاره ۳۶ ساله بارسلونا برای بستن قرارداد به دوحه سفر کرد.


9 فروردین:


*تیم‌های والیبال زنیت‌کازان روسیه و ریسایکلینگ برلین آلمان شب گذشته در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برابر هم قرار گرفتند که یاران سعید معروف در تیم زنیت موفق شدند با نتیجه 3 بر یک حریف خود را شکست دهند و راهی مسابقه پایانی شوند.


*دو نماینده شمشیربازی کشورمان در جام‌جهانی کره‌جنوبی با کسب نتایج قابل قبول در جدول مقدماتی و حذفی موفق به صعود به جدول 64 نفره شدند.


*سه آزادکار کشورمان به کار خود در روز نخست رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه پایان دادند.


 *پس از پایان هفتمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی برترین های این مسابقات اعلام شدند که طبق این انتخاب، سیدپیمان حسینی – دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به عنوان بهترین دروزاه بان انتخاب شد. تیم ملی فوتبال ساحلی عمان قهرمان ، ژاپن نایب قهرمان و تیم ملی کشورمان به مقام سوم این دوره از مسابقات دست یافتند و به رقابتهای جام جهانی 2015 که تیرماه در پرتغال برگزار می شود، جواز صعود را کسب کردند.


*در ادامه روز دوم این مسابقات سعید ملایی که با چهار پیروزی و یک شکست راهی دیدار رده بندی شده بود در جدال برای کسب مدال برنز به مصاف "جاسمین باتیو" از بلژیک رفت و در حالی که دچار آسیب دیدگی شده بود حریف خود را شکست داد و به مدال برنز دست پیدا کرد. 


*در روز پایانی رقابت‌های جایزه بزرگ جودو که به میزبانی ترکیه در حال پیگیری است، جعفر پهلوانی نماینده 100+ کیلوگرم ایران در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد، اما در دور بعد مقابل "دانیل نتا" جودوکار رومانی قرار گرفت و ضربه فنی شد و با این باخت از دور رقابت‌ها کنار رفت.


* مرحله گروهی یورو 2016 با برگزاری 4 دیدار در گروه‌های A و H پیگیری شد و در مهمترین دیدار‌ها کرواسی با 5 گل بر نروژ غلبه کرد و جمهوری چک در حالی که تا دقیقه 90 در خانه بازی را به لتونی واگذار کرده بود با گل ثانیه های پایانی والکاو پیلار به تساوی دست یافت 


10 فروردین:


 *در مسابقات چهار وزن دوم مسابقات بین المللی جام یاشاردوغو، ایمان رحمانی زاده در وزن 70 کیلوگرم که در مقابل یاکوب گور نایب قهرمان جهان از ترکیه قرار گرفته بود با اینکه پنج بر صفر از این حریف پیش بود اما در پایان 8 بر 9 مغلوب شد و از دور رقابت ها حذف شد، عزت الله اکبری در وزن 86 کیلوگرم (که برای اولین بار در این وزن در یک مسابقه بین المللی محک می خورد ) پس از برتری در دو مسابقه مقابل حریفان قزاق در مسابقه سوم نیز مقابل حریف ترک پیروز شد اما در دور چهارم با شکست مقابل دیگر حریف ترک از دور رقابت ها کنار رفت.


*حامد حدادی که پیش از آغاز سال جدید قرارداد خود را با مهرام نهایی کرد تا در دور برگشت لیگ حرفه‌ای ببسکتبال و مرحله پلی‌آف این تیم را همراهی کند، در تمرین روز گذشته این تیم دچار آسیب دیدگی جزئی شد.


*فدراسیون جهانی والیبال در نامه‌ای به کشورهای برگزارکننده مسابقات لیگ جهانی و جایزه بزرگ جهان بر استفاده دوباره از سیستم ویدیو چک برای رقابت‌های سال ۲۰۱۵ همانند سال گذشته تاکید کرد.


* سایت AFC نوشت: ایران مغرور سومین بلیت آسیا برای جام جهانی فوتبال ساحلی را تصاحب کرد! تیم ملی ایران در دیدار روز شنبه که در چارچوب رقابتهای قهرمانی فوتبال ساحلی آسیا برگزار شد، با نتیجه هشت بر سه لبنان را در هم کوبید.  


 *تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه از ساعت 22 در ورزشگاه فرندز آرنای استکهلم در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی سوئد می‌رود.


*بر همین اساس ملی پوشان فوتبال ایران آخرین جلسه تمرینی خود را با حضور تمام بازیکنان در زمین اصلی و پس از تمرین سوئدی‌ها زیر نظر کارلوس کی‌روش و سایر اعضای کادرفنی برگزار کردند.



6118349
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فوتبال گفت: روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم و این موضوع نباید بر حسب اجبار باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا محمد گفت: فوتبال ایران نتیجه‌گرا است و قلعه‌نویی هم به دنبال این است که نتیجه را بگیرد و از جوانان کمتر استفاده می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است