گوناگون 12:17 - 26 خرداد 1398
اصطلاح کفپوش اپوکسی برای انواع سیستم کفپوش کف استفاده می‌شود. این کفپوش‌ها از رزین‌های اپوکسی با کاربرد و عملکرد متفاوت تشکیل‌ شده است.

مزایا و کاربردهای کفپوش اپوکسی

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ساختمون، کفپوش اپوکسی نوعی از کفپوش‌های جدید و مدرن می‌باشد که در ضخامت‌های نیم تا پنج میلی‌متر روی انواع سطوح مختلف سنگی، سیمانی، موزائیکی و فلزی اجرا خواهد شد. در ادامه به توضیح مزایا و کاربردهای کفپوش اپوکسی می‌پردازیم.

کفپوش اپوکسی چیست؟

کفپوش‌های اپوکسی از رزین‌های اپوکسی تشکیل می‌شود. اپوکسی ماده‌ای پلیمری می‌باشد که قبل از اجرا به‌صورت مایع بوده و بعد از اجرای آن با کمک واکنش‌های شیمیایی به ماده جامد تبدیل خواهد شد. این ماده ازلحاظ مکانیکی بسیار مستحکم و قوی بوده و در برابر سایر مواد شیمیایی مقاومت فراوانی خواهد داشت.

مشخصات فنی کفپوش اپوکسی با استفاده از ترکیب‌های شیمیایی مختلف قابل اصلاح و تغییر می‌باشد. اپوکسی دامنه کاربرد وسیعی داشته و از کاربردهای مهم آن می‌توان به چسب‌های همه‌کاره اشاره کرد.

کاربردهای کفپوش اپوکسی

کفپوش‌های اپوکسی از رزین اپوکسی تشکیل می‌شود و کاربرد مهم این محصول استفاده در کف مکان‌های صنعتی چون کارگاه و کارخانه‌ها مختلف، انبار و مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید و مکان‌های تجاری چون فروشگاه‌ها و ساختمان‌های مسکونی، راهروهای مجتمع‌ها و درمانگاه و بیمارستان‌ها، منازل به‌خصوص در سرویس‌های بهداشتی و حمام و استخر، سالن‌های ورزشی و آرایشی و فرودگاه‌ها اشاره کرد.

انواع کفپوش اپوکسی صنعتی

کفپوش اپوکسی از پوشش‌های اپوکسی هستند که در انواع مختلفی وجود دارند و قابل‌اجرا در سطوح مختلف صنعتی می‌باشد. تنها سوالی که مطرح می‌شود این خواهد بود که کدام یک از انواع کفپوش‌های اپوکسی مناسب برای سطح مورد نظر خواهد بود؟

از کفپوش اپوکسی که خاصیت ضد باکتریایی دارد معمولاً در فضاهای بیمارستانی اجرا می‌شود. نوع دیگری از کفپوش‌های اپوکسی که مقاومت زیادی در برابر فشار و ضربه را دارد معمولاً در پارکینگ ساختمان‌های مسکونی و مجتمع‌های تجاری و اداری استفاده می‌شود.

در مواردی که نیاز داشته باشیم از کفپوشی استفاده کنیم که در برابر خراشیدگی مقاومت خوبی داشته باشد معمولاً از کفپوش اپوکسی ضد خش استفاده خواهیم کرد. از کفپوش‌های اپوکسی که جریان برق را از خود عبور داده و از تولید جرقه و برق جلوگیری می‌کند معمولاً در انبارهای نگهداری مواد منفجره و مهمات استفاده می‌شود.

کفپوش‌های اپوکسی ضد اسیدی را به دلیل مقاومت بالای آن‌ها در برابر عوامل اسیدی و شیمیایی معمولاً در کارخانه‌های مواد شیمیایی قابل‌اجرا است و استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات و مشاوره با کارشناسان مجموعه ساختمون در رابطه با کفپوش اپوکشی می‌توانید به وب‌سایت ساختمون مراجعه کنید و از راهنمایی و مشاوره آن‌ها استفاده کنید.

مزایای استفاده از کفپوش‌های اپوکسی

- قابل شستشو و نظافت با تعداد دفعات بالا را دارد.

- فضایی یکپارچه و سطحی صاف را ایجاد خواهد کرد.

قابل‌اجرا به‌صورت کفپوش اپوکسی دو بعدی و سه بعدی می‌باشد.

-ایجاد سطح صاف و یکدست در فضا و روشنایی فضا را افزایش می‌دهد.

- چسبندگی بالا و قدرت تحمل فشار و ترافیک سنگین در محیط را دارد.

- در برابر حریق و نفوذ آب مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهد.

- ایجاد سطحی بدون درز و مقاوم در برابر مواد شیمیایی ایجاد خواهد کرد.

- کفپوش‌های اپوکسی غیر سمی بوده و ایمنی بالا و خاصیت ضد باکتریایی را دارد.

- قابل ترمیم و مقاوم در برابر تخریب و فرسایش بوده و نیاز به مراقبت و نگهداری ندارد.

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی

مرحله آماده‌سازی سطح قبل از اجرای کفپوش اپوکسی از اهمیت بالایی برخوردار است تا اجرای پوشش با بالاترین کیفیت اجرا شود. پوشش اپوکسی نیاز به سطحی صاف و تمیز دارد تا به‌درستی و با بالاترین کیفیت اجرا شود. سطح مورد نظر باید عاری از هرگونه گردوغبار، آلودگی و رسوبات باشد و تخلخل و زبری مناسبی روی آن ایجاد شود. کفپوش‌های اپوکسی قابل اجرا روی سطوح بتنی صیقلی نخواهد بود.

چنان چه سطح مورد نظر از زبری برخوردار نباشد، با استفاده از دستگاه سابزن مخصوص، زبری خاصی در سطح ایجاد خواهد شد. در صورت وجود انواع جرم و چربی در سطح مانند روغن، گریس و. ابتدا سطح با استفاده از روش‌های شیمیایی و مکانیکی چربی زدایی می‌شود و در این مرحله در صورت نیاز سطح توسط ماده‌ای مخصوص که برای پوشش سطح آسیب‌دیده و تعمیر آن استفاده می‌شود، لکه‌گیری خواهد شد.

وب‌سایت ساختمون مرجع معرفی کالاهای و خدمات ساختمانی از قبیل درب ضد سرقت، دوربین مداربسته، کاغذ دیواری و پنجره دوجداره، پنجره Upvc، درب اتوماتیک، درب ضد سرقت است.

انتهای رپرتاژ خبری


10150749
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است