بین‌الملل 16:15 - 02 خرداد 1394
ظریف در مراسمی به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز یادآور شد؛
وزیر امور خارجه در مراسمی که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و گرامیداشت روز جانباز در وزارت امور خارجه برگزار شد، این روز را به جامعه بزرگ ایثارگران تبریک و تهنیت گفت.

حضور مردم در صحنه زمینه ساز شکست تحریم هاست
گروه بین الملل، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسمی که به مناسبت ولادت با سعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و گرامیداشت روز جانباز در وزارت امور خارجه برگزار گردید، ضمن تبریک و تهنیت اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار و ولادت حضرت ابوالفصل العباس(ع) و روز جانباز به جامعه بزرگ جانبازان، ایثارگران و خانواده های معظم شهدا، به ویژه ایثارگران وزارت امور خارجه، فرهنگ ایثار و ایثارگری را یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد. 



به گزارش بولتن نیوز، وزیر امور خارجه کشورمان در تشریح  فرهنگ ایثارگری افزود: اگر  این فرهنگ مقدس که ریشه در رشادت ها و دلاوری های حضرت اباعبدالله الحسین (ع)و حضرت ابوالفضل العباس (ع)دارد، نبود، هرگز قدرتی که جمهوری اسلامی ایران را بعنوان قدرت تاثیرگذار و نیروی قابل توجه و قابل اتکاء و کشوری که بدنبال ایجاد آرامش، ثبات و اقتدار در منطقه مطرح کرده است، شکل نمی گرفت.



حضور مردم در صحنه زمینه ساز شکست تحریم هاست



وی قدرت و توان جمهوری اسلامی ایران را مرهون رشادت ها، ایثارگری ها و استقامت همه مردم ایران به ویژه شهدا، ایثارگران و خانواده های معظم این بزرگواران دانست و درخصوص تاثیر این فرهنگ در روند مذاکرات هسته ای، گفت: همواره در پای میز مذاکره احساس می کنیم که اگر این مردم دربرابر فشارهای متعدد ازجمله تحریم ها و تهدیدات نظامی مقاومت و ایثارگری نکرده بودند، ما نمی توانستیم در برابر قدرت هایی که به ظاهر از نظر نظامی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی جزء برترین قدرت های جهان امروز به شمار می روند، ایستادگی و دیدگاه های مردم را مطرح کنیم و آنچه مقام معظم رهبری از آن به عنوان حماسه سیاسی نام بردند، هرگز شکل نمی گرفت.



حضور مردم در صحنه زمینه ساز شکست تحریم هاست



وی با اشاره به حضور پرشور 73 درصد از مردم ایران به پای صندوق های رای گفت، فارغ از اینکه مردم به چه کسی رای داده اند، این حضور یک واقعیت را به همه جهان ثابت کرد و آن اینکه مردم ایران با تهدید، تحریم و فشار از نظام جدا نمی شوند. دکتر ظریف این حضور را زمینه ساز شکست تحریم ها و تجدید نظر غربی ها در برخورد با مردم ایران با زبان تکریم و احترام ارزیابی کرد.

 

دکتر ظریف تسلیم ناپذیری مردم در مقابل قدرت های برتر را برگرفته از فرهنگ و باور ایثارگری دانست و تاکید کرد خوشبختانه فرهنگ ایثارگری پس از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس متوقف نگردید، بلکه به عنوان یک فرهنگ مقدس در جامعه پویای ایران اسلامی همواره وجود داشته و دارد که برای حفظ و حراست از آن باید از هیچ  کوششی فروگذار نکرد.



حضور مردم در صحنه زمینه ساز شکست تحریم هاست 



وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حضور پررنگ و پرتعداد ایثارگران در وزارت امور خارجه بر رفع مشکلات و نیازمندی های ایثارگران در سطح ملی و سازمانی تاکید کرد و افزود در حد توان خودمان سعی کردیم و امیدواریم بتوانیم در آینده خدماتی که در شان و منزلت این عزیزان است، ارائه شود.



حضور مردم در صحنه زمینه ساز شکست تحریم هاست

6427732
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان جهانی بهداشت از افزایش آزار و اذیت در فضای مجازی در سطح جهان خبر داد و آن را زنگ خطری برای جوامع دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری رژیم صهیونیستی ظهر امروز (پنج‌شنبه) از حمله موشکی شدید از خاک لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از گزارش‌ها پیرامون استفاده گروه‌های تروریستی از تلگرام برای عضوگیری و ایفای نقش در حملات مسکو، روسیه خواستار توجه بیشتر این پیام‌رسان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بیل کلینتون و باراک اوباما رؤسای‌جمهوری اسبق آمریکا و جو بایدن در ائتلافی بی‌سابقه علیه پیروزی ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، با یکدیگر متحد شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است