استانی 22:33 - 27 اردیبهشت 1397

تولید محتوا و نرم افزار می تواند اقتصاد کشور را متحول کند

به گزارش خبرنگار مهر،  علی ربیعی بعدازظهر پنج شنبه در همایش دولت  الکترونیک  که در برج سپهر مشهد برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه ما در توسعه زیر ساخت ها موفق بوده ایم اما باید توجه کنیم که توسعه زیر ساخت ها به تنهایی نمی تواند تغییر ایجاد کند بلکه تولید محتوا و نرم افزار است که می تواند اقتصاد ما را متحول کند.

وی افزود: امروز مجموعه ای از  تعاملات شبکه ای شکل گرفته است که در همه این ها درآمد زایی نهفته است. توسعه ICT ، آثار اجتماعی و فرهنگی بسیار گسترده ای دارد که ما متوجه آن نیستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سال گذشته با اجرای طرح تکاپو در خراسان رضوی توانستیم دو هزار و ۳۰۰ کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم پس جهت گیری ۲۰۰ هزار شغل در حوزه ICT خارج از ذهن نیست.

ربیعی گفت: دولت الکترونیک می تواند ارزش ساعات کاری ما را افزایش دهد چراکه امروز در کشور سخت افزار از وضعیت مناسبی برخوردارند اما مسئله، فرهنگ کار و دانش استفاده از این ابزار است در نتیجه نخستین چیزی که دولت الکترونیک باید به مردم دهد، دانش افزایی است.

وی ادامه داد: ایجاد پایگاه های دانشی، امکان کنترل ، افزایش سرعت کارها و شفاف سازی از دیگر مواردی است که دولت الکترونیک باید انجام دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: استفاده از ایده در این راه برای ما بسیار موثر خواهد بود، متاسفانه دید ما نسبت به اشتغال درست نیست و همین ایده ها هستند که اشتغال ایجاد می کنند.


9781945
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است