اجتماعی 16:38 - 25 تیر 1397
معاون اجتماعی بهزیستی تهران تشریح کرد
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران ازوجود بیش از ۳۲۰۰ خانواده پشت نوبت فرزندخواندگی در تهران خبر داد.

رایزنی با ثبت احوال برای حل مشکل «کُد» فرزندخواندگی شناسنامه کودکان

 به گزارش ایسنا، مهشید موقر با بیان اینکه پروسه اعطای فرزندخواندگی به طور دقیق مشخص نیست گفت: در تلاشیم تا سامانه اعطای فرزندخواندگی به طور مستمر فعالیت کند تا نوبت دهی از طریق این سامانه انجام می‌شود. مشکلی در این سامانه به دلیل نبود پشتیبانی اتفاق افتاده بود که به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه تنها دو مورد از ۵۰۱ فرزند واگذار شده سازمان بهزیستی درسال ۹۶ برگشت داده شده است گفت: مهمترین دلیل برگشت این فرزندها بیماری‌هایی است  که در زمان بررسی کودکان مشخص نشده و هم زمان با بلوغ و یا بعد از سن ۷ تا ۸ سالگی بروز  می‌کند. درصدی از این کودکان نیز دچار مشکل روانشناختی می‌شوند که سازمان بهزیستی مشاوره‌هایی را اعمال می‌کند.

موقر با اشاره به اینکه از میان ۵۰۱ کودکی که به فرزندخواندگی در سال ۹۶ داده شده است ۱۹۸ کودک  نیازمند خدمات درمانی بوده‌اند گفت: در صورتی که کودک دچار مشکلات درمانی شود سازمان بهزیستی بخش عمده‌ای از هزینه‌های کودک بیمار واگذار شده را پرداخت می‌کند. اگر چه متقاضی برای داشتن فرزندانی سالم و بدون معلولیت بیشتر است اما خانواده‌های متقاضی نباید صرفا نیازهای خودشان را در نظر بگیرند. نباید فراموش کرد که همه کودکان چه سالم و چه غیر سالم و یا حتی معلول نیازمند سرپناهی امن در کنار یک خانواده هستند، بنابر این نباید بین این کودکان تفاوتی قائل شد.

وی با اشاره به تعداد زیاد پشت‌نوبتیها برای فرزندخواندگی اظهار کرد: یکی از دلایل ایجاد این تعداد متقاضی این است که اغلب کودکان بی‌سرپرست نیستند بلکه بدسرپرستند؛ همچنین بخش عمده‌ای از این کودکان از مادرانی معتاد متولد می‌شوند و به بیماری قلبی و ریوی مبتلا هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران تاکید کرد: در شناسنامه کودکان واگذار شده گرچه اسم فرزندخواندگی درج نمی شود اما یک کد ثبت می‌شود که قرار است با ثبت احوال جلسه‌ای برگزار شود تا این مشکل برطرف شود.

وی همچنین گفت: ۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار نیز پشت نوبت دریافت خدمات قرار دارند و در مورد آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان هشت دستگاه همکاری می‌کنند که سازمان بهزیستی زمانی که مراکز غربالگری شهرداری شروع به کار کنند با تیم تخصصی خود وارد کار می‌شوندو به جامعه هدف خود که شامل کودکان، سالمندان و زنان سرپرست خانوار هستند خدمات ارائه می‌کند.

 وی افزود: پس از شناسایی این جامعه هدف ممکن است این افراد همانجا ساماندهی شوند یا اینکه کودکان بد سرپرست ابتدا به قرنطینه روند. بعد از این مرحله در صورت نبود مشکل در این کودکان به مراکز شبه خانواده فرستاده می‌شوند؛ به تازگی مرکز غربالگری در شرق تهران در حال تکمیل است.

در بخش دیگری از این نشست حمید رضا شمسی، معاون توسعه پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی استان تهران نیز گفت: در حال حاضر  پنج مرکز نگهداری کودکان معتاد در پنج استان مشغول به کار شده ‌اند که در مرکز تهران در حال حاضر تنها ۱۴ پسر بین ۱۶ تا ۱۷ سال اقامت دارند.

وی در ادمه گفت:‌ در غربالگری نیروی انتظامی 5000 معتاد جمع آوری شدند که تنها شش نفر از آنها جزو اطفال بودند . در مدت زمان نگهداری این کودکان به تشخیص مددکاران درمان کودکان معتاد با متادون درمانی نخواهد بود و این کودکان در صورت نیاز به بستری شدن بین یک تا دو هفته در بیمارستان هستند و از سوی پزشکان متخصص سم زدایی می‌شوند.

انتهای پیام


9843903
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از فوت ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی خبر داد و گفت:طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است