اجتماعی 09:37 - 30 مرداد 1393
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: زوج های طلاق گرفته در فضای مجازی از یکدیگر طلاقمی گیرند.

ورود دعواهای خانوادگی به فضای مجازی/انتقام گیری زوج های جدا شده در اینترنت

به گزارش خبرگزاری مهر،سرهنگ محمد قاسملو در تشریح این خبر اظهار داشت: خانمی به هویت معلوم، هراسان و دل‌نگران به این پلیس مراجعه و اعلام کرد تعدادی از عکس‌های شخصی وی توسط فرد یا افرادی در یکی از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی با هدف تهدید و زیرسئوال بردن شخصیت اجتماعی و خدشه‌دار کردن امنیت روانی وی منتشر شده است لذا با توجه به حساسیت، موضوع در دستور کار یکی از کاراگاهان تیم اجتماعی این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه و به منظور استخراج مستندات فنی موارد اعلامی شاکیه نسبت به مستندبرداری از آنها اقدام شد و با هماهنگی مقام قضایی، سیستم‌های رایانه‌ای مظنون جمع‌آوری و مشخص شد متهم چند ماه پیش شوهر شاکیه بوده و بنا به دلایلی از همدیگر جدا شده و بعد از چند ماه عکس‌های خانوادگی در فضای مجازی منتشر شده است درنتیجه متهم جهت تحقیقات لازم به این پلیس دعوت شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی تصریح کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه اتهامی بوده و ادعا کرد شاکیه قصد تهمت زدن به وی را دارد ولی در توضیحات بعدی بیان داشت صفحه مذکور زمانی که با هم زندگی می‌کردند باز شده و فقط جهت ارتباط با فامیل‌های خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وی در ادامه گفت: سیستم‌های ضبط شده از متهم مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد عکس‌های مذکور از طریق سیستم رایانه‌ای متهم و بعد از جدایی منتشر شده است که نتیجه تحقیقات تکمیلی به مقام قضایی رسید و پرونده جهت سیر مراحل بعدی تحویل دادسرا شد.

سرهنگ قاسملو تصریح کرد: اخیرا مشاهده شده بعضی از شهروندان به ویژه زن و شوهرهای طلاق گرفته با بهره‌مندی از فضای مجازی قصد آزار و اذیت همدیگر را داشته و با انتشار عکس و یا درج مطالب خلاف واقع، امنیت این فضا را مخدوش می‌کنند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی در پایان خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشیم برابر ماده 17 قانون جرائم رایانه‌ای در صورت اثبات اتهام، موضوع جرم تلقی شده و برخورد قانونی با فرد متخلف انجام خواهد پذیرفت لذا شهروندان با رعایت قوانین جرائم رایانه‌ای از به خطر افتادن امنیت این فضا و هتک حیثیت دیگران جلوگیری کنند.


4526526
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل ربایش یک دختر حدودا ۲۰ ساله در شمال شهر تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در طرح خدمات نوروزی هلال احمر قریب به ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۸۸ نفر خدمات امدادی ارائه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا گفت: با توجه به حجم سنگین ترافیک محور چالوس و آزادراه تهران شمال از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تردد همه وسایل نقلیه از پل زنگوله به سمت تهران یک طرفه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر پویش فرهنگی بهار قرآن، بهار ایران در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است