استانی 13:47 - 01 اردیبهشت 1393
معاون استانداری خوزستان خبر داد
معاون استانداری خوزستان از حمایت استانداری از زنان کارآفرین این استان خبر داد.

حمایت استانداری خوزستان از زنان کارآفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرج الله خبیر در همایش بانوان شاغل ادارات و سازمان‌ها که پیش از ظهر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: زنان در طول تاریخ در همه عرصه‌ها حضور داشتند و نقش آفرینی کردند اما این مسائل مربوط به گذشته است.

وی افزود: بهتر است یک مقدار به آینده چشم بدوزیم که آیا زنان ما در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌توانند نقش فعال داشته باشند و اینکه تا چه حد در توسعه کشور موثر واقع شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: تا زمانی که این 50 درصد جامعه یعنی زنان به حرکت درنیایند نباید انتظار داشته باشیم کشور در مسیر توسعه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هیچ مملکتی نتوانسته است در مسیر توسعه واقعی قرار گیرد مگر اینکه همه آحاد جامعه همدل با هم حرکت کنند و زن و مرد نسبت به مسئولیت‌های خود آگاهی داشته باشند.

خبیر خاطرنشان کرد: اگر این‌گونه نباشد راه‌ها و مسیرهای توسعه شناسایی نمی‌شود و کشور پیشرفت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های مختلف دارای کاستی‌های زیادی هستیم عنوان کرد: در حوزه تعهدپذیری و قانون‌پذیری در کشور مشکل داریم، اگر همگی به درستی حرکت کنیم بسیاری از مسائل رفع و رجوع می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه نقش زنان در این خصوص بسیار برجسته است تصریح کرد: اگر تربیت کودکان در خانواده به درستی انجام شود از‌ همان سنین پایین انسان‌های مسئولیت پذیری تحویل اجتماع خواهیم داد که می‌توانند در مسیر توسعه کشور نقش داشته باشند.

وی با بیان اینکه آگاهی زنان در حوزه‌های مختلف باعث تعالی خانواده می‌شود اظهار کرد: برای حضور آگاهانه زنان در عرصه‌های اجتماع باید تدابیری اندیشیده شود تا خانواده رو به کمال برود.

خبیر خاطرنشان کرد: گفته‌های مسئولان مملکت بر مسئولیت پذیری، تعهدپذیری و حضور در صحنه‌های اجتماع است اما برای رسیدن به مقصود و تلاش و کوشش در جهت آن به برنامه و تدابیری نیاز داریم.

وی عنوان کرد: وقتی که امسال توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری می‌شود برای رسیدن به این مهم یک عزم ملی نیاز داریم که زن و مرد هم نمی‌شناسد و همه باید حضور داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر زنان حرکت کنند مردان نیز به حرکت درمی آیند اذعان کرد: اگر خانم‌های بخواهند ناهنجاری اجتماعی رفع شود مرد‌ها هم در این جهت حرکت می‌کنند.

وی افزود: مملکت زمانی می‌تواند توسعه یافته باشد که آحاد جامعه به توسعه بیندیشند و این باور را در خود تقویت کنند.

خبیر با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی از نظر وجود زنان توانمند در استان نداریم عنوان کرد: زنان استان از نظر سطح تحصیلات از آقایان پایین‌تر نیستند و حتی حضور آنان در دانشگاه‌ها از آقایان بیشتر است اما آنچه که باید حتما عملی شود این است که موانع برطرف شود که این مسئله به خواست خانم‌ها بستگی دارد.

وی با بیان اینکه جلب مشارکت مردمی توسط خانم‌ها بهتر اتفاق می‌افتد تصریح کرد: در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، هنری، محیط زیست، امور شهروندی و دفاع از حقوق مردم می‌تواند تشکل‌هایی شکل گیرد که این مهم توسط خانم‌ها بهتر انجام می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان یکی از نیازهای فعلی کشور را رونق اقتصادی بیان کرد و گفت: رونق اقتصادی با کار و فعالیت شکل می‌گیرد و همچنین زمینه باید برای جلب سرمایه‌گذاری نیز وجود داشته باشد که زنان می‌توانند در این جهت نقش آفرینی کنند.

وی افزود: اگر خواست کارآفرینی در زنان استان وجود داشته باشد استانداری نیز از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

خبیر خاطرنشان کرد: اگر کار در دستگاه‌های اجرایی به خوبی انجام شود بوروکراسی و کاغذبازی نداشته باشیم و امور را روان کنیم مطمئنا رضایتمندی مردم بیشتر خواهد شد و علاقه به کار و فعالیت افزایش خواهد یافت.


3538681
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است