استانی 08:43 - 29 مهر 1393
استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی جزو امن‌ترین استان‌های کشور است، بخش اعظمی از این امنیت مرهون حضور هوشمندانه مرزنشینان در روستاهای مرزی است بنابراین تثبیت جمعیت در روستاهای مرزی به معنی تقویت امنیت پایدار در استان است.

تثبیت جمعیت در روستاهای مرزی سبب تقویت امنیت پایدار در خراسان‌جنوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وجه‌الله خدمتگزار در دیدار معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، اظهار کرد: طی مذاکراتی که در کمیسیون توسعه مرز در کشور صورت گرفته است مسئولان ذی‌ربط به این نتیجه رسیدند که به هر قیمت ممکن باید جلوی مهاجرت روستاییان به ویژه مرزنشنیان به شهرها گرفته شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو امن‌ترین استان‌های کشور است، ادامه داد: بخش اعظمی از این امنیت مرهون حضور هوشمندانه مرزنشینان عزیز در روستاهای مرزی است بنابراین تثبیت جمعیت در روستاهای مرزی به معنی تقویت امنیت پایدار در استان است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تامین آب روستاهای استان از جمله بدیهی‌ترین نیازهای این عزیزان است، گفت: وزارت نیرو باید از فرصت ایجاد شده بهترین استفاده را برده و در تدوین لایحه بودجه سال 94 کل کشور و نیز برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موضوع تامین آب روستاهای کشور و نیز مناطق روستایی خراسان جنوبی را در برنامه کاری خود قرار دهد.

خدمتگزار با اشاره به اینکه در سفر اخیر دکتر نوبخت به استان توانستیم 8 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاها جذب کنیم، افزود: در حال حاضر به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر 450 روستا در استان به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طی جلساتی که با وزیر نیرو در آینده خواهیم داشت مباحث مربوطه را با جدیت پیگیری خواهیم کرد، تصریح کرد: امیدواریم مشکل تامین آب استان با تلاش و جدیت مسئولان ذی‌ربط در مرکز و پیگیری مسئولان استانی هرچه زودتر مرتفع شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی به ویژه در روستاهای مرزی باید حداقل‌های معیشت برای مرزنشینان و روستاییان در این منطقه فراهم شود تا از مهاجرت آنها به شهرها و ایجاد حاشیه‌نشینی جلوگیری شود.

خدمتگزار با بیان اینکه خشکسالی‌های چند سال اخیر مردم استان به ویژه روستاییان و کشاورزان مناطق مرزی را با مشکلات جدی مواجه ساخته است، افزود: باید زمینه‌های ماندگاری و ثبات جمعیت در مناطق مرزی و روستاییان این منطقه فراهم شود چرا که حضور این عزیزان در مناطق مرزی علاوه بر ایجاد امنیت از حاشیه‌نشینی و بروز بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد کاست.

6 هزار روستا در کشور به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا نیز در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر مشکل تامین آب یکی از مشکلات جدی در سطح ملی است، اظهار کرد: در شرایط  فعلی بالغ بر 6 هزار روستا در کشور به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند.

رحیم میدانی، با بیان اینکه در سال جاری تنها 6 هزار میلیارد تومان به بخش آبرسانی در کشور اختصاص یافته است، گفت: تلاش خواهیم کرد به خراسان جنوبی در اختصاص اعتبارات در این بخش توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی به پیشرفت‌هایی که در طول 35 سال گذشته در بخش‌های مختلف در کشور صورت گرفته است اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این امر تلاش خواهیم کرد موضوع تامین آب به استان‌های مختلف را به طور جد در دستور کار قرار دهیم.


4998773
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است