بین‌الملل 12:19 - 24 آبان 1398
کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کرد، اگر سئول به مذاکرات بر سر منطقه گردشگری دو کره پافشاری کند، تمامی تاسیسات این کشور را به صورت یکجانبه تخریب می‌کند.

کره شمالی: اگر سئول پافشاری کند، تاسیسات منطقه گردشگری را از بین می‌بریم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی به کره شمالی پیشنهاد داده که درباره رسیدگی و اداره تاسیسات واقع در منطقه گردشگری کوهستانی "کومگانگ" مذاکره کنند که زمانی نمونه بی‌سابقه همکاری بین دو کشور بود اما کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی ماه گذشته میلادی اعلام کرد که می‌خواهد در بحبوحه سرد شدن روابط بین دو کره تاسیسات متعلق به کره جنوبی را از بین ببرد و خودش آنها را بسازد.

کره شمالی اعلام کرده که نه با گفتگو بلکه از طریق مکتوب می‌خواهد درباره این تاسیسات صحبت کند اما سئول اعلام کرده که به دنبال یک راه‌حل خلاقانه است و حفاظت از املاکش در منطقه یک اولویت محسوب می‌شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز گزارش داد: در ۱۱ نوامبر، ما یک اولتیماتوم به کره جنوبی دادیم و هشدار دادیم که اگر مقام‌های این کشور بر مذاکرات پافشاری کنند، ما به صورت یکجانبه تصمیم‌گیری و تاسیسات متعلق به کره جنوبی را تخریب می‌کنیم.

این خبرگزاری اکتبر سال جاری میلادی گزارش داده بود: کیم جونگ اون تاسیسات کره جنوبی را که بیش از یک دهه قدمت دارند، کاپیتالیستی و فرسوده توصیف کرده و دستور داده تا این منطقه بازسازی شود.

در همین حال، سخنگوی وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی نیز گفت، سئول با آرامش و بر اساس وضعیت موجود بین دو کره و توافقات دو جانبه مشترک بین دو کشور به این مساله پاسخ می‌دهد.

وی به این مساله اشاره نکرد که در صورت تخریب تاسیسات کره جنوبی، این کشور چه واکنشی خواهد داشت.

منطقه گردشگری کوهستان کومگانگ واقع در ساحل شرقی کره شمالی و کمی آنطرف‌تر از منطقه غیرنظامی شده دو کره است.

انتهای پیام


10294377
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است