سیاسی 10:48 - 23 آذر 1397
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اینکه فردی جایگزین دارد یا ندارد در حوزه قانون مشخص نمی‌شود، من این طور فکر نمی‌کنم که عده‌ای وجود دارند که بی جایگزین هستند مگر اینکه مشاغل استثنائی وجود داشته باشد که من اطلاع ندارم.

افرادی وجود دارند که ده برابر مسئولین فعلی توانایی دارند

عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به  بیانات اخیر مقام معظم رهبری درمورد قانون منع به کارگیری بازنشستگان در پاسخ به این پرسش که آیا مرجعی در قانون برای تشخیص جانشین داشتن یا نداشتن وجود دارد؟ گفت: تشخیص اینکه فردی جایگزین دارد یا ندارد، در حوزه‌ی قانون نیست. ما برای این قانون استثنائاتی گذاشتیم. برای خانواده‌های شهدا و جانبازان و کسانی که اجازه‌ی خاص رهبری را داشته باشند، مستثنی کردیم، اما هم‌اکنون نیز مقام معظم رهبری، اختیاراتی دارند و می‌توانند تشخیص دهند که کسی در این منصب باقی بماند. این صحبت بیشتر به همین موضوع برمی‌گردد.

نماینده درگز افزود: اما من به شخصه متوجه نمی‌شوم که چه کسانی جایگزین ندارند. من معتقدم که افرادی وجود دارند که ده برابر مسئولینی که امروز سرکار هستند، توانایی دارند. من این طور فکر نمی‌کنم که عده‌ای وجود دارند که بی جایگزین هستند مگر اینکه مشاغل استثنائی وجود داشته باشد و من اطلاع ندارم. ولی در زمینه تجربیات من، فرد بی‌جایگزین وجود ندارد. مثلا فرض کنیم بگوییم یک نفر وزیر یا مدیر کل است و این فرد، بی بدیل است. تا جایی که در تجربه‌ی بنده است در ‌99 درصد مواقع می‌توان جایگزین‌هایی پیدا کنیم که خیلی کارآمدتر هستند.

وی همچنین شفافیت در مدت زمان بازنشستگی افراد در سازمان‌های مختلف را  ضروری دانست و در مورد تفاوت قانون تأمین اجتماعی با خدمات کشوری اظهار کرد: اتفاقا دراین مورد نیز صحبت‌هایی شده است. در این قانون هم همچنان مثل سایر قوانین راه‌هایی برای دور زدن و میانبر زدن و به اصطلاح راه‌درو وجود دارد. به نظر من مجلس نباید اجازه بریده بریده شدن این قانون را دهد و اگر کسی این قانون را تفسیر به رأی می‌کند، مجلس باید به این موضوع ورود  و آن را شفاف کند.

انتهای پیام


9999489
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بابایی کارنامی گفت: اگر تعطیلی دوم کشور شنبه بود حتما مراودات اقتصادی و بین‌المللی بیشتر می‌شد و در رشد و بهره‌وری اتفاقات بهتری می‌افتاد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به اصفهان با استفاده از ریز پرنده‌ها پرداختند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق دستاورد‌ها و ابعاد مختلفی دارد که رژیم صهیونیستی را به نابودی نزدیک‌تر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است