استانی 06:02 - 01 آبان 1393
کارشناس‌مسئول بهداشت محیط استان البرز خبر داد
کارشناس‌مسول بهداشت محیط استان البرز از فعال شدن اکیپ‌های نظارتی به منظور نظارت مستمر بر تکایا و حسینیه‌ها در البرز داد.

فعال شدن اکیپ‌های نظارتی بر تکایا در البرز / صدور کارت بهداشت برای توزیع‌کنندگان نذورات در البرز

یزدان جعفری‌صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به دهه محرم و برگزاری مراسم‌های مختلف سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) این اکیپ‌های نظارتی فعال شده است.

وی با اعلام فعال شدن تلفن 1490 به منظور اعلام شکایات مردمی افزود: روسای هیئت‌های مذهبی باید تمامی موارد بهداشتی را رعایت کرده و نظارت کافی بر نحوه توزیع نذورات از سوی تکایا داشته باشند.

*صدور کارت بهداشت برای توزیع کنندگان نذورات در هیئت‌ها

این مسئول با تأکید بر اینکه هرگونه پخت و پز باید در مکان‌هایی که دارای حداقل شرایط بهداشتی و مورد تایید مرکز بهداشت است انجام شود، تصریح کرد: کلیه افرادی که در توزیع آب، غذا، چای و سایر نذورات در مساجد و تکایا فعالیت می‌کنند باید نسبت به دریافت کارت معاینه پزشکی اقدام کنند.

جعفری صالحی بیان داشت: توزیع کنندگان نذورات در تکایا و هیئت‌ها با از سوی کارشناسان این معاونت معاینه شده و در صورت ابتلا به هرگونه بیماری واگیردار تا بهبودی کامل از هر گونه مداخله در امر تهیه و توزیع موادغذایی منع می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه تمام مواد اولیه باید سالم و بهداشتی و در بسته‌بندی‌های مورد تایید وزارت بهداشت استفاده شود بیان کرد: از نمک‌های بسته‌بندی یددار تصفیه شده دارای مجوز بهداشتی و آرم استاندارد استفاده شود.

این کارشناس مسئول با اشاره به استفاده از ظروف یک‌بار مصرف گیاهی هشدار داد: ظروف چندبار مصرف که برای توزیع آب و چای و مواد غذایی استفاده می‌شود باید به طور مستمر شست‌وشو و گندزدایی شوند.

وی افزود: ذبح و قربانی دام در تکایا و مساجد باید با هماهنگی سازمان دامپزشکی و در شرایط بهداشتی به طوری که از پخش خونابه در محیط جلوگیری شود صورت پذیرد.

صالحی با بیان اینکه تمام افرادی که قصد توزیع نذورات را دارند با هماهنگی مسئولان مساجد و تکایا باید نسبت به دریافت مجوز بهداشتی از مراکز بهداشت اقدام نمایند اظهار داشت: قبل از شروع مراسمات مذهبی در مساجد و تکایا باید کلیه موارد ایمنی از سیم کشی برق، راه پله‌ها، پرتگاه‌های موجود، نرده‌ها و ... به دقت رعایت شود.

وی در پایان گفت: نظارت مستمر بر برنامه هیئت و تکایا و حسینه‌ها در ایام محرم در قالب اکیپ‌های بازرسی تمام وقت توسط گروه بهداشت محیط مراکز بهداشت انجام می‌شود.


5018812
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است