استانی 11:35 - 30 تیر 1398
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اذعان کرد: مشکلات حوزه پسماند استان  در حال رسیدن به مرحله انفجار است و هرچه زودتر باید با هم افزایی در زمینه سبک زندگی مردم برای رفع این معضل اقدام کنیم.

مشکلات پسماند همدان در مرز انفجار است

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، سیدعادل عربی در جمع رؤسای اتحادیه های صنفی استان همدان، اظهار کرد: روزانه 45 تن کیسه پلاستیکی وارد طبیعت استان می شود که امکان و صرفه اقتصادی برای بازیافت و جمع آوری ندارد.

وی ادامه داد: پسماند نخستین مسأله محیط زیست استان همدان و کشور است که در این میان مصرف کیسه های پلاستیکی یکی از مشکلات جدی در این حوزه است که کاهش آن به طور مستقیم به سبک زندگی مردم و فرهنگسازی در این زمینه بستگی دارد.

عربی با بیان اینکه تجزیه پلاستیک تا 4 قرن به طول می انجامد، افزود: اجزای تجزیه شده پلاستیک وارد آب های زیر زمینی می شود و آب و خاک را آلوده می کند.

وی از رؤسای اتحادیه های صنفی خواست با هدایت مشتریان، آنها را به سوی مصرف پلاستیک کمتر سوق دهند و گفت: مردم ما با فرهنگ هستند و اگر متوجه عواقب مصرف کیسه های پلاستیکی برای سلامتی خود و فرزندانشان شوند، مصرف کیسه های نایلونی را به حداقل می رسانند.

رئیس اتاق اصناف استان همدان نیز در این جلسه گفت: داستان محیط زیست داستان سرنوشت انسان است و اگر نظم طبیعت به هم بخورد، تمام اکوسیستم به هم می ریزد.

محرابی با بیان اینکه مسأله مصرف پلاستیک یک مسأله ملی است، خاطرنشان کرد: رفع این مشکل مستلزم مشارکت تولید کنندگان، مردم و اصناف است و با تدوین قوانین مرتبط و مشوق و مالیات می توان از ادامه روند فعلی جلوگیری کرد.

انتهای پیام


10183829
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است