استانی 01:07 - 10 آذر 1394
رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب از تخریب 80 تا 90 درصد معادن قیرطبیعی استان کرمانشاه به دلیل بارش‌های دو ماه اخیر خبر داد.

تخریب 90 درصدی معادن قیرطبیعی کرمانشاه بر اثر باران

جهانبخش مرجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: بارش‌های شدید باران اخیر باعث تخریب 80 تا 90 درصد معادن قیرطبیعی گیلانغرب و سومار شده که عمده معادن قیرطبیعی استان نیز در همین دو منطقه متمرکز هستند.

وی ادامه داد: در پی این بارش‌ها، لایه‌های سست زمین و گل و لجن به همراه آب، گودال‌های معدن را پر کرده و مواد باطله تمام سطح معادن را فرا گرفته است.

مرجانی با بیان این‌که کار بازسازی معادن توسط خود معدن‌داران آغاز شده، تا کید کرد: متاسفانه هر بارش جدیدی که رخ می‌دهد، دوباره تخریب ایجاد می‌شود.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب معتقد است، بازسازی معادن تخریب شده قیرطبیعی حدود 9 ماه زمان نیاز دارد.

به گفته این فعال حوزه معدن، علاوه بر خود معادن، راه دسترسی به معادن نیز به دلیل بارندگی‌ها تخریب شده است.

مرجانی تنها راه کمک مسئولین برای حل این مشکل را معافیت از حقوق دولتی در بازه زمانی 9 ماهه دانست که معادن در حال بازسازی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما در این مدت هیچ برداشتی نداریم، اما باید حقوق دولتی را پرداخت کنیم که از مسئولین صنعت، معدن و تجارت استان تقاضا داریم ما را حمایت کنند تا در این مدت از پرداخت حقوق دولتی معاف شویم.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب در ادامه از وجود 30 معدن قیرطبیعی فعال در استان خبر داد و گفت: البته تعدادی زیادی از آنها به دلیل مشکلی که گفته شد، غیرفعال هستند.

مرجانی ادامه داد: هریک از این معادن ظرفیت برداشت سالانه دو تا سه هزار تن قیرطبیعی را دارند.

وی ذخیره تقریبی قیرطبیعی استان کرمانشاه را نیز حدود 10 میلیارد تن برآورد کرد و افزود: 90 درصد این معادن و ذخایر آن در گیلانغرب است.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب تعداد افراد شاغل در حوزه معادن قیرطبیعی استان را هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 800 نفر به دلیل تخریب اخیر معادن بیکار شده‌اند.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام


7452292
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۲۹ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است