بین‌الملل 11:07 - 03 آبان 1393
یکی از فرماندهان نیروهای آمریکایی در کره جنوبی گفت که اعتقاد دارد پیونگ یانگ قابلیت ساخت کلاهک اتمی که بر روی موشک بالستیک سوار شود را دارد اما هیچ آزمایشی یا شواهدی در این باره وجود ندارد.

ژنرال آمریکایی: کره شمالی به فن آوری ساخت کلاهک اتمی دست یافته است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کورتیس اسکاپاروتی، ژنرال ارتش آمریکا و فرمانده نیروهای این کشور در کره جنوبی گفت که عقیده دارد ارتباط کره شمالی با پاکستان به این معناست که این کشور احتمالا به تجربیات لازم برای کوچک‌سازی و ساخت کلاهک هسته‌ای و سوار کردن آن بر روی موشک بالستیک دست یافته است.

وی در جریان یک کنفرانس خبری در پنتاگون گفت: من معتقدم که آن‌ها توانایی کوچک‌سازی کلاهک اتمی و نصب آن بر روی یک موشک بالستیک را دارند البته ما به چشم‌ ندیده‌ایم که این مساله آزموده شود.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز گفته است که چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا به نگرانی‌های این ژنرال ارتش در کره جنوبی درباره توانایی پیونگ یانگ در ساخت تسلیحات اتمی خود توجه ویژه نشان داده است.

جان کربی ادامه داد: این ژنرال ارتش آمریکا در کره جنوبی نگفت که پیونگ یانگ توانایی نصب کلاهک اتمی بر روی موشک بالستیک را دارد و تنها گفته که معتقد است کره شمالی قابلیت کوچک‌سازی کلاهک اتمی را برای نصب بر روی موشک بالستیک دارد. هیچ کس خارج از حلقه داخلی برنامه اتمی کره شمالی از آنچه در حال رخ دادن است اطلاعی ندارد. اما همین اقدام کره شمالی در کوچک‌سازی کلاهک اتمی این کشور را به هدفش در دستیابی به بازدارندگان اتمی نزدیک‌تر می‌کند.

کره شمالی تاکنون سه آزمایش اتمی انجام داده که جدیدترینش مربوط به فوریه 2013 است اما فرآیند کوچک سازی که مربوط به نصب کلاهک اتمی بر روی بمب یا موشک است هنوز آزمایش نشده است.

کورتیس اسکاپاروتی در پاسخ به این سوال که آیا پیونگ یانگ واقعا یک وسیله اتمی را کوچک سازی کرده گفت: من اطلاعاتی از این مساله ندارم. آنچه که من می‌گویم این است که آن‌ها ظرفیت‌های تکنولوژیکی دارند، تکنولوژی‌ای که می‌توانند به وسیله آن به فرآیند کوچک سازی دست پیدا کنند.

همچنین هیچ شواهدی از ناآرامی سیاسی در کره شمالی در پی ناپدید شدن یکباره رهبری این کشور از انظار عمومی دیده نشده است.

انتهای پیام


5031947
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است