استانی 00:51 - 02 آبان 1393
از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفته است
رئیس اتحادیه انجمن صنفی سنگ محلات از صادرات 300 هزار متر مربع سنگ تزئینی ساختمانی از ابتدای امسال تاکنون از این شهرستان خبر داد.

صادرات 300 هزار متر مربع سنگ تزئینی ساختمانی از محلات

حسین سروش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این میزان سنگ تزئینی و نما به ارزش 3 میلیون و 600 هزار دلار است که به کشورهای قزاقستان، عراق، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس صادر شده است.

وی تصریح کرد: 90 درصد سنگ ساختمانی محلات تراورتن و بقیه مرمر و مرمریت است که به صورت فرآوری شده به کشورهای هدف صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه انجمن صنفی سنگ محلات با بیان اینکه صادرات سنگ تزئینی ساختمانی نسبت به سال گذشته 60 درصد کاهش یافته است، افزود: تولید و فروش فرآوری سنگ ساختمانی این شهرستان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 50 درصد کاهش یافته است.

سروش بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 2 میلیون و 400 هزار متر مربع سنگ ساختمانی و تزئینی از 300 کارگاه فرآوری این شهرستان تولید و فرآوری شده است.

به گفته وی کارگاه‌های فرآوری سنگ این شهرستان اکنون با ظرفیت تولید یک سوم فعال هستند.

وی علت این امر را نبود کار، کمبود سرمایه در گردش، رکود شدید بازار و گرانی مواد اولیه بیان کرد.

رئیس اتحادیه انجمن صنفی سنگ محلات، ذخیره معادن سنگ سفید تراورتن محلات را 20 میلیون تن برآورد کرد و گفت: سالانه 2.5 میلیون تن از این نوع سنگ در شهرستان محلات استخراج می‌شود.

سروش افزود: به علت تجهیزات قدیمی و سنتی در فرآوری سنگ، 60 درصد از سنگ تولیدی در کارخانه‌های محلات به ضایعات تبدیل می‌شود.

وی یکی از مشکلات واحدهای سنگ‌بری محلات را محل جمع‌آوری ضایعات سنگ عنوان کرد و گفت: همواره بین حفاظت محیط زیست محلات و صاحبان واحدهای سنگبری این شهرستان نسبت به پراکندگی ضایعات سنگ مشکلاتی وجود دارد که نیازمند بررسی کارشناسی است.

سالانه 4 میلیون تن سنگ خام معادل 12 میلیون متر مربع در 300 واحد سنگ‌بری محلات تولید می‌شود.


5024462
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است