استانی 09:35 - 25 مرداد 1399
رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد خبر داد
ایسنا/همدان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از اجرای طرح رایگان واکسیناسیون تب مالت و آبله به صورت همزمان در دام های سبک سطح دامداری های روستایی و صنعتی این شهرستان خبر داد.

واکسیناسیون رایگان دام‌های سبک اسدآباد علیه تب مالت و آبله

عادل بصیری‌محمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای مهار بیماری های مشترک انسان و دام انجام همزمان طرح واکسیناسیون رایگان تب مالت و آبله در دام های سبک شامل بره و بزغاله سطح دامداری های روستایی و صنعتی شهرستان از یک ماه پیش آغاز شده و همچنان در حال اجراست که تاکنون در این رابطه ۱۳ هزار و ۵۱۲ رأس دام سبک علیه بیماری تب مالت واکسینه شده اند.

وی با اشاره به پیش بینی واکسیناسیون ۴۰ هزار تب مالت و ۱۹۰ هزار آبله در دام های سبک شهرستان افزود: در حال حاضر این طرح در ۳۱ واحد روستایی، سه منطقه عشایری و شش واحد گاوداری صنعتی اجرا شده و همزمان با واکسیناسیون تب مالت تکه برداری گوش نیز صورت می گیرد.

بصیری‌محمدپور با بیان اینکه تاکنون ۱۳۵۱۲ رأس بره و بزغاله علیه تب مالت و ۵۰ هزار رأس دام سبک علیه آبله واکسینه شده است، خاطرنشان کرد: بیماری آبله و تب مالت از بیماری های استراتژیک و مهم بوده و در صورت شیوع خسارت اقتصادی فراوانی به دامداران و کشور وارد می کند.

انتهای پیام


10667172
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است