استانی 09:21 - 30 شهریور 1398
رئیس سازمان آتش‌نشانی کرج:
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: هر چند از ابتدای سال شاهد کاهش ۳۰ درصدی مزاحمت‌های تلفنی ۱۲۵در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم ولی هنوز هم دغدغه جدی در این زمینه وجود دارد.

مزاحمان تلفنی با جان مردم بازی می کنند/ تمام تجهیزات آتش نشانی وارداتی است

محمد یساولی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه البرز اظهار کرد: با اضافه شدن سه ایستگاه آتش نشانی، تعداد این ایستگاه‌ها در کرج به ۲۹ مورد می رسد.

وی با اشاره به تعداد آتش‌نشانان کرجی ادامه داد: در مجموع ۴۶۰ نیروی  عملیاتی آتش نشان در کرج فعالیت دارند که ۱۵ نفر از آنها زن هستند.

وی توضیح داد: طبق استانداردها برای هر دو هزار و ۵۰۰ نفر باید یک نیروی آتش‌نشان وجود داشته باشد که بر اساس جمعیت کرج باید گفت شهر ما ۳۰۰ آتش نشان کم دارد.

وی توضیح داد: البته بعد از برگزاری آزمون استخدامی در البرز، به زودی ۸۲  نیرو در سازمان آتش‌نشانی جذب می‌شوند که با این اتفاق بخشی از کمبودهای این بخش مرتفع خواهد شد.

یساولی با اشاره به اینکه جذب آتش نشان تنها ابتدای راه است، افزود: برای اینکه یک نیروی آتش نشان بتواند در زمان وقوع حوادث هم به لحاظ کمی و هم کیفی عملکرد مناسبی داشته باشد حداقل باید یکسال آموزش ببیند به همین دلیل تنها جذب آتش نشان جدید کافی نیست و باید به دنبال آموزش حرفه ای آنها باشیم.

وی در ادامه به وضعیت تجهیزات این سازمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین عملیاتی، یک بالابر ۶۰ متری، یک نردبان ۵۵ متری و یک نردبان ۳۲ متری در کرج فعال است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرج تصریح کرد: هر چند امسال اعتبار مناسبی برای خرید تجهیزات آتش نشانی اختصاص یافته ولی با توجه به اینکه تمام تجهیزات مورد نیاز ما وارداتی است؛ با اعمال تحریم‌ها شاهد افزایش چند برابری قیمت آنها و مشکلاتی در واردات آنها هستیم.

این مسئول در ادامه به سرعت قابل قبول اعزام به ماموریت نیروهای آتش نشانی اشاره کرد و گفت: در بیش از ۸۰ درصد ماموریت‌ها، از زمان تماس شهروندان تا رسیدن ماموران به محل حادثه کمتر از پنج دقیقه زمان می برد که این بازه قابل قبول است.

وی در ادامه با گلایه از تماس مزاحمین تلفنی که ارایه خدمات مطلوب را با مشکل مواجه می کند؛ توضیح داد: هر چند از ابتدای سال شاهد کاهش ۳۰ درصدی مزاحمت‌های تلفنی ۱۲۵در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم ولی هنوز هم دغدغه جدی در این زمینه وجود دارد.

یساولی افزود:  به طور میانگین روزانه هزار و ۸۰۰ تماس با ۱۲۵  برقرار می شود که حدود هزار و ۵۰۰ مورد از آنها مزاحمت تلفنی یا مشکلاتی است که در حیطه وظایف سازمان تعریف نشده است.

وی گفت: برای کاهش مزاحمت‌های تلفنی نیاز به فرهنگ سازی و برنامه ریزی دقیق است چون این مزاحمت‌ها بازی با جان مردم است.

انتهای پیام


10242776
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است