فرهنگی‌هنری 13:18 - 18 آبان 1397
نامه جمعی از هنرمندان سرشناس علیه تحریم‌های ترامپ، حضور پیمان معادی در یک فیلم فرانسوی و دریافت مدرک پروفسورای افتخاری آکادمی فیلم پکن توسط مجید مجیدی از مهم‌ترین اخبار بین‌الملل سینمای ایران در چند روز اخیر نیم تعطیل بوده‌ است.

خبرهای داغ سینما در روزهای نیم‌تعطیل تحت تاثیر "تحریم‌"

به گزارش ایسنا، پس از آغاز دور جدید تحریم‌های یک‌جانبه دولت آمریکا علیه ایران، جمعی از هنرمندان سرشناس ایرانی چون اصغر فرهادی، رخشان بنی اعتماد، کیانوش عیاری، بهمن فرمانآرا، کیهان کلهر، حسین علیزاده و جمعی از چهره‌های سرشناس هنری با امضای نامه‌ای علیه تحریم‌های ترامپ موضع گرفتند.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است: خام‌اندیشانه است بپنداریم که نتیجه‌ی اعمال این تحریم‌ها دستیابی به حقوق شهروندی و حقوق بشر، بهره‌مندی از مواهب آزادی و بهبود شرایط زندگی برای ملت ایران است. ملت ایران، تنها تاوان این تحریم‌ها را خواهد داد.

علاقه‌مندان برای پیوستن به کمپین  #همصدایی_در_برابر_تحریم‌ها به این لینک مراجعه کنند.

پروفسواری افتخاری مجیدی در پکن

همچنین در خبری دیگر که در روزهای نیم تعطیل منتشر شد آمده است که، مجید مجیدی کارگردان ایرانی نیز که برای دریافت جایزه پروفسورای افتخاری از آکادمی فیلم چین به پاس فعالیت‌های برجسته در عرصه فیلم و سینما به این کشور سفر کرده بود، در جمع بیش از ۷۰۰ نفر از فیلمسازان و دانشجویان رشته‌های فیلمسازی صحبت‌هایی نیز درباره تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران کرد و گفت آمریکا با تحریم دارو و نیازمندی‌های مردم، نه دولت در واقع ملت ایران را تحریم کرده است که بیانگر استیصال واشنگتن در برابر ملت است.

پیمان معادی بازیگر و کارگردان ایرانی نیز در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که پس از پایان بازی در پروژه «Six Underground» در هالیوود به کارگردانی«مایکل بی» در یک فیلم فرانسوی در پاریس جلوی دوربین می رود.

وی همچنین عنوان کرد قصه‌های زیادی نوشته‌ام که یکی از آنها، مناسب ترکیه و ایران است که برخی تهیه کنندگان برای ساخت آن ابراز تمایل کرده‌اند، اما مشغله کاری مانع این امر شده است و امیدوارم بتوانم در زمان مناسب آن را بسازم. 

انتهای پیام 


9968461
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشور‌های عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد بخشیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است