علمی فناوری 19:54 - 27 فروردین 1393
جدیدترین اخبار از دادگاه اخیر اپل و سامسونگ همچنان در حال منتشر‌شدن هستند. تمامی شواهد و اطلاعات حاکی از این موضوع می‌باشند که سامسونگ در صدد اثبات این موضوع است که هیچ‌گونه کپی‌برداری از محصولات اپل صورت نگرفته و علت موفقیت این کمپانی کره‌ای و محصولاتش، عملکرد خارق العاده آن‌ها در امور بازاریابی و تبلیغات است.

Samsung and Apple Trial Samsung and Apple Trial

سامسونگ تمام سعی خود را بکار بسته تا هیأت منصفه دادگاه را مجاب نماید که علت موفقیت برند سامسونگ در بازارهای جهانی و به خصوص ایالات متحده اتخاذ استراتژی صحیح از طرف مسئولین این کمپانی، خصوصاً شخص «تد پندلتون» مدیر ارشد بازاریابی این کمپانی در حوزه‌ی آمریکای شمالی این کمپانی است.

پندلتون در اظهار نظری جالب و در عین حال عجیب، عنوان کرده که در سال 2011 که قصد داشته وارد مجموعه سامسونگ شود؛ حتی نمی‌دانسته که سامسونگ تلفن‌هوشمند تولید می‌کرده است.

تصور من این بود که مردم، سامسونگ را بیشتر به خاطر تلویزیون و لوازم خانگی می‌شناسند؛ اما در مورد تلفن‌هوشمند، هیچ تعریف جامعی از این موضوع که محصول ما قرار است چه چیزی باشد و چه هدفی را دنبال کند وجود نداشت.

چندی بعد این کمپانی با راه اندازی کمپین تبلیغاتی Next Big Thing خود و با استفاده از اهرم قدرتی که سیستم‌عامل اندروید گوگل در اختیارش گذاشته بود، به یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین برند گوشی‌های هوشمند اندرویدی تبدیل شد.

پندلتون همچنین پیشنهاد داد تا سامسونگ کمپین‌های تبلیغاتی مؤثری برای جلوگیری از پیشتازی آیفون اپل به راه اندازد. وکلای اپل نیز سعی داشتند با ارائه ایمیل‌های درون شرکتی که توسط مقامات سامسونگ ارسال شده، این موضوع را اثبات کنند که شکست اپل اکنون برای سامسونگ یک هدف نیست؛ بلکه ابزاری برای بقای این کمپانی محسوب می‌گردد.

سران سامسونگ پیش از معرفی آیفون 5 توسط اپل ادعا کرده بودند که با ورود این محصول به بازار، یک سونامی واقعی رخ خواهد داد. به هر روی، سامسونگ سعی دارد توجه همگان را از این موضوع که احتمالاً پتنت‌های اپل را نقض کرده، منحرف و آن‌ها را به این سمت هدایت نماید که قدرت واقعی این کمپانی در امر بازاریابی را علت موفقیت آن بدانند.

هرچند قدرت سامسونگ در بازاریابی و تبلیغات بر کسی پوشیده نیست، اما آیا شما فکر می‌کنید ادعاهای اپل علیه این کمپانی صحت دارند؟


3501007
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است