استانی 11:36 - 25 تیر 1399
ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات گلف استان کرمانشاه از اختصاص اعتبار مورد نیاز برای احداث اولین زمین استاندارد مینی گلف کرمانشاه خبر داد.

اولین زمین استاندارد "مینی‌گلف" کرمانشاه احداث می‌شود

الهام اکبری در گفت و گو با ایسنا، بابیان اینکه رشته گلف در کرمانشاه زیرساختی ندارد، اظهارکرد: باوجود اینکه اینکه جزو معدود استان‌هایی هستیم که حتی یک وجب زمین برای این رشته نداریم، اما با همین محرومیت‌ها توانسته‌ایم ورزشکاران توانمندی پرورش دهیم و در ردیف استان‌های قدرتمند قرار بگیریم.

وی تصریح کرد: بانوان گلف باز کرمانشاهی درحال حاضر برای تمرین از زمین چمن مجموعه ورزشی کوثر و آقایان هم از زمین چمن مجموعه‌های ورزشی انقلاب و 15 خرداد استفاده می‌کنند و از آنجایی که این زمین‌ها به بخش خصوصی واگذار شده‌اند، برای هر تایم تمرینی باید اجاره بها بپردازیم.

رئیس هیات گلف استان کرمانشاه در خصوص ضرورت‌های احداث زیرساخت‌های این رشته در استان هم گفت: باوجود اینکه هیچ زیرساختی در این رشته نداریم، اما ورزشکاران رده‌های پایه گلف کرمانشاه سال گذشته در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور در بخش پسران به مدال نقره و در بخش دختران به مدال برنز دست پیدا کردند که این مسئله اتفاق بزرگی برای گلف استان بود که نشان داد با وجود این استعدادها باید به فکر احداث زیرساخت‌های مورد نیاز این رشته باشیم.

وی اعلام کرد: از سوی دیگر سال گذشته جهشی قابل توجه در تعداد ورزشکاران این رشته در استان داشتیم، بگونه ای که نزدیک 185 ورزشکار سازمان یافته و 500 نفر علاقمند بدون بیمه ورزشی داریم، لذا با توجه به افزایش کمی ورزشکاران گلف استان باید برای آنها زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

اکبری با بیان اینکه از مدت‌ها قبل پیگیری‌هایی از سوی هیات استان برای احداث زمین مینی گلف در کرمانشاه انجام شد، گفت: نتیجه این پیگیری‌ها منجر به این شد که با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان اعتباری نزدیک به 600 میلیون تومان برای احداث یک زمین 18 میدانه مینی گلف و زمینی برای آموزش ضربه مقدماتی گلف اختصاص پیدا کند.

رئیس هیات گلف استان کرمانشاه مساحت زمین در نظر گرفته شده برای احداث این پروژه ورزشی را پنج هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: کلنگ احداث اولین زمین استاندارد مینی گلف استان کرمانشاه در آینده ای نزدیک در مجموعه ورزشی 15 خرداد به زمین زده خواهد شد و طبق برنامه ریزی‌ها تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: درصورتی که این زیرساخت را در کرمانشاه داشته باشیم، می‌توانیم از این پس بیشتر روی بحث استعدادیابی و جذب مخاطبین از رده‌های سنی پایه تا بزرگسالان کار کنیم.

اکبری در پایان گلف را از رشته‌های دوستدار محیط زیست دانست و در ادامه افزود: در مدت زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده، تعداد علاقمندان به رشته‌های انفرادی افزایش یافته که ما هم از این فرصت برای جذب مخاطبین بیشتر استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام


10619859
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است