فرهنگی‌هنری 12:11 - 23 مرداد 1397

بروز جنبه‌های روانی اکسپرسیونیسم/ هنرمندانی که به خود رجوع کردند

معصومه ملایی کیوریتور نمایشگاه گروهی «خود در ادراکی دیگر» درباره این نمایشگاه که تا ۳۱ مرداد در گالری سایه ادامه دارد به خبرنگار مهر گفت: آثار نقاشی، مجسمه و چیدمان هنرمندان در این نمایشگاه با موضوع خود و درون انسان ارتباط دارند و قرار است صفحه‌ای باشند که احساسات انسان را تصویر کرده باشند. همچنین سبک کارها الزاماً اکسپرسیونیستی نیستند، اما تمامی آنها بیان شخصی دارند.

وی افزود: من از هنرمندان حاضر در نمایشگاه درخواست کرده بودم تا بهترین بیان شخصی خود را برای این نمایشگاه آماده کنند که به همین دلیل برخی کارها، سلف پرتره و برخی دیگر کارهای انتزاعی و دفرمالیستی هستند.

ملایی گفت: هنرمندان، ارتباط خاص خود با جهان بیرون و درون را که چه بسا چهره‌ای دیگر یا فضایی به کلی متفاوت را بازتاب درون خود است دیده اند بنابراین آثار این نمایشگاه از خودنگاره هنرمند تا سایر موضوعاتی را که بیانگر احساسات، موقعیت یا حقیقت درونی او است، در بر می گیرد.

وی در مورد ویژگی آثار این نمایشگاه توضیح داد: وجه تمایز این نمایشگاه با دیگر نمایشگاه هایی که با موضوع سلف (خود) در ارتباط است، این است که می توانیم وسعتی از سبک‌های مختلف را با موضوعی یکسان و جستجوی «من» در کارها ببینیم. در این نمایشگاه از طریق آثاری که با «خود» هنرمند پیوندی عمیق دارند، با نیروی تاثیرگذار احساسات و افکار او و در نتیجه با بغض‌ها، گریه‌ها، خنده‌ها، حسرت‌ها، فریادها و نجواهای انسانی آشنا می شویم.

کیوریتور نمایشگاه «خود در ادراکی دیگر» در مورد آثار و تعداد هنرمندان این نمایشگاه بیان کرد: ۱۵ اثر نقاشی، ۵ اثر مجسمه و ۲ اثر چیدمان با تکنیک های مختلف از ۲۲ هنرمند در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

ملایی در پایان گفت: شاید یکی از ویژگی هایی که مخاطب را برای تماشای این نمایشگاه جذب کند، عیان کردن و وضوح جنبه‌های روانی اکسپرسیونیسم باشد.

به گزارش مهر، در نمایشگاه گروهی نقاشی، مجسمه و چیدمان «خود در ادراکی دیگر» آثاری از علیرضا آدم بکان، ثمیلا امیرابراهیمی، بهروز امیری راد، پونه اوشیدری، پیمان بانی شرکا، ساغر پزشکیان، شیده تامی، مهرداد جعفری، سلمان خوشرو، علی شایسته، اوژن شیراوژن، مینا غازیانی، روشنک قزلباش، مهسا کریمی، مسعود کشمیری، علی گنجوی، بهمن محمدی، کوشا موسوی، علی نجاتی، هانی نجم، هایده نقی زاده و گیلدا هاشم زاده به نمایش درآمده است.

نمایشگاه گروهی «خود در ادراکی دیگر» تا ۳۱ مرداد در گالری سایه برپا است. گالری سایه در آدرس خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم پلاک ۲۱ قرار دارد.


9873533
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است