فرهنگی‌هنری 12:13 - 30 فروردین 1393
ابوذر پورمحمدی تهیه‌کننده «شیار 143» از پیشنهاد یک پخش‌کننده از آمریکایی شمالی برای خرید و نمایش این این فیلم دفاع مقدسی خبر داد.

«شیار 143» خریداری از آمریکای شمالی دارد/ اکران با زیرنویس انگلیسی در کن

ابوذر پورمحمدی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم دفاع مقدسی «شیار 143» درباره حضور این اثر در بازار فیلم کن در کشور فرانسه به خبرنگار مهر گفت: بازار فیلم کن از شلوغ‌ترین بازارهای فیلم در عرصه بین‌الملل است و آنجا درخواست شبکه‌های تلویزیونی و پخش‌کنندگان برای خرید فیلم‌های سینمایی در نقاط مختلف دنیا بسیار بالا است.

به گفته وی، بازار فیلم کن فرصت خوبی برای ارزیابی و خرید فیلم‌هاست و به صاحبان آثار سینمایی هم این فرصت را می‌دهد که با ظرفیت‌های جهانی بیشتر آشنا شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فیلمی مانند «شیار 143» ظرفیت حضور در بازار کن را دارد؟ عنوان کرد: تصور غالب این است که فیلم‌های سینمای ایران به دلیل محتوای فکری و فرهنگی ویژه ای که دارند خریدار جهانی ندارند، اما این تصور اشتباه است و فیلم‌های ایرانی تجربه خوبی در بازارهای جهانی داشته‌اند. به عنوان مثال فیلم «بچه‌های آسمان» ساخته مجید مجیدی از آن دسته از فیلم‌هایی است که در شبکه‌های مختلف تلویزیونی در دنیا دیده شد.

این تهیه‌کننده سینما در ادامه صحبت ها خود با اشاره به این مطلب که یک پخش‌کننده از آمریکای شمالی خریدار فیلم «شیار 143» است، گفت: گمانه‌زنی‌ ما این بود که مشتری فیلم «شیار 143» بیشتر از تهیه‌کنندگان اروپایی است چراکه فضایی مثل این فیلم را کشورهای اروپایی بیشتر از کشورهای آمریکایی می‌پسندند اما درخواست یک پخش‌کننده از آمریکای شمالی ثابت کرد که چنین آثاری می‌تواند از همه جهان متقاضی داشته باشد.

پورمحمدی متذکر شد: یکی از دلایل اشتیاق برای خرید این فیلم فضای بومی و جاذبه‌های سنتی آن از زندگی در ایران است که به نوعی توریسم فرهنگی به شمار می آید و در عین حال حس انسان‌دوستی و اشتیاق مادرانه‌ای که برای دیدن فرزند در این فیلم تصویر شده است، تقاضا برای خرید را بالا می‌برد.

وی درباره نمایش «شیار 143» در بازار کن گفت: ناگفته نماند یکی از بهترین سانس های نمایش «شیار 143» با زیرنویس انگلیسی برای بازار کن در نظر گرفته شده و به این حضور بسیار امیدوار هستیم.

تهیه‌کننده «شیار 143» با اشاره به اکران‌های دانشجویی این فیلم سینمایی گفت: اکران دانشجویی این فیلم ها از اول اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز می شود و پس از آن به مس سرچشمه در رفسنجان می رویم.

وی درباره دلایل اکران دانشجویی در کرمان گفت: فیلمبرداری این فیلم سینمایی در کرمان بود و در زمان جشنواره هم این فیلم موقعیت نمایش در آن شهر را پیدا نکرد به همین دلیل اکران دانشجویی را از کرمان آغاز خواهیم کرد.

پورمحمدی در پایان درباره انتشار آنونس این فیلم سینمایی در فضای مجازی گفت: دوست‌داران و علاقمندان به فیلم «شیار 143» براساس اطلاعات و اخبار موجود به شکل خودجوش آنونس این فیلم سینمایی را درست کردند و در فضای مجازی گذاشتند. ضمن اینکه این فیلم سینمایی در ایام عید فطر اکران خواهد شد.


3517920
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صفوی گفت: محوریت «شکرستان» موضوعات محیط زیست، مسئله آب، فناوری‌های جدید، کارآفرینی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری برنامه «زندگی پس از زندگی» از سه کودکی گفت که زیر آوار‌ها همراه با موجودی ناشناس نگهداری می‌شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است