گوناگون 20:12 - 01 دی 1393
متخصصان دریافته اند که استفاده از رنگ آبی کمترین میزان اشتها را برای افراد به ارمغان می آورد.

تاثیر رنگ در کاهش مصرف غذا

پیامبر اکرم صلی الله علیه واله فرمودند:هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگی کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش به او عطا می کند.

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، از آنجایی که رنگ آبی به عنوان کاهنده اشتها عمل می کند (شاید به این خاطر کمتر غذایی به رنگ آبی وجود دارد) از این رنگ برای اتاق ناهارخوری و آشپزخانه استفاده نکنید؛ مگر اینکه شما در یک رژیم غذایی باشید.



در یک بررسی تازه متخصصان دانشگاه آرکانزاس در آمریکا به مطالعه واکنش‌های غذایی 112 فرد بزرگسال که داخل یک اتاق خصوصی بودند، پرداختند.

در هر یک از این اتاق‌ها از نورهای سفید، زرد یا آبی استفاده شد. سپس از این افراد درخواست شد از خوردن وعده غذایی شام خودداری کرده و وعده غذایی صبحانه را در یکی از این سه اتاق صرف کنند. همچنین به این افراد اجازه داده شد دو همبرگر، املت پنیر و هشت پن کیک کوچک مصرف کنند. سپس میزان مواد خوراکی مصرف شده توسط هر کدام از شرکت کنندگان ارزیابی شد و پرسش‌هایی درباره طعم غذای مصرفی و احساس سیری از آنان پرسیده شد.

 

متخصصان آمریکایی در پایان این مطالعه مشاهده کردند مردانی که در اتاقی با نور آبی وعده غذایی‌شان را مصرف کرده بودند کمترین حجم مواد خوراکی را استفاده کرده بودن و احساس سیری بیشتری داشتند.

متخصصان این مطالعه معتقدند: از آنجا که به طور طبیعی خوراکی‌های آبی رنگ بسیار محدود هستند افراد با دیدن خوراکی‌هایی به این رنگ در مورد سالم بودن آن دچار تردید می‌شوند. رنگ‌هایی از قبیل قرمز، زرد و نارنجی این پیام را به مغز می‌فرستند که به خوردن ادامه دهد در حالی که رنگ آبی ممکن است این نکته را در مغز یادآور سازد که امکان مسموم بودن آن ماده خوراکی وجود دارد.

«هان سئوک سئو» نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این بررسی تایید کرد که نور آبی می‌تواند میزان مصرف مواد خوراکی در مردان را کاهش دهد که البته این رفتار در زنان مشاهده نشد و ما معتقدیم که دلیل این تفاوت، برتری زنان در تشخیص، شناسایی و تفکیک کردن و به خاطر سپردن بوها است.

به گزارش مدیکال دیلی، متخصصان معتقدند استفاده از رنگ آبی در آشپزخانه یا خوردن غذا در ظروف آبی رنگ می‌تواند راه آسانی برای تحریک مغز باشد تا بدن را از خوردن حجم بیشتر غذا منع کند.

 

نیک صالحی / 2009


5467953
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است