سیاسی 15:39 - 15 اردیبهشت 1394
یک کارشناس مسائل خاورمیانه:
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: رفتارهایی از قبیل سخنان اخیر مشاور اردوغان نسبت به جمهوری اسلامی ایران، ترکیه را از حالت دیپلماسی فعال خارج می‌کند؛ به ویژه به این دلیل که آنکارا رسماً از داعش در سوریه و عراق حمایت کرده است.

ترکیه مراقب خروج از حالت دیپلماسی فعال باشد!
"رضا کلهر" در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، پیرامون برخی رفتارهای متناقض از سوی ترکیه در قبال ایران گفت: به نظر نمی رسد ترک‌ها به سمت قطع رابطه با ایران بروند چون از یک سو روابط اقتصادی گسترده با ایران دارند و از سوی دیگر، در بعضی موضوعات در سطح منطقه‌ای مثل مسئله کردها دارای منافع مشترک با ایران هستند.
 
وی افزود: البته شاید روابط ایران و ترکیه در ادامه دچار نوساناتی شود اما آنکارا در‌ نهایت مجبور است به سمت کنترل موضوع پیش برود تا در روابطش با ایران بحران ایجاد نشود زیرا اهمیت روابط پایدار با تهران را به خوبی درک کرده است.


کلهر در ادامه با اشاره به این نکته که مقامات ترک در روابط دیپلماتیک خود با ایران صادق نیستند و موضع‌گیری‌های آن‌ها با رفتارشان در عمل تناقض دارد، اظهار داشت: نمی‌توان به رابطه کاملاً حسنه ترکیه با ایران خوشبین بود مگر اینکه این کشور در رفتار خود تجدید‌نظر و صادقانه عمل کند.

 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه صحبت‌های اخیر مشاور اردوغان نسبت به ایران تند و توهین‌آمیز بود و اینگونه اظهارنظرها حکایت از گرایش‌های تندروانه در میان مقامات حاکم بر ترکیه دارد افزود: به نظر می‌رسد کنترل اوضاع، حتی از دست خود اردوغان هم خارج شده زیرا در حوزه مباحث استراتژیک نیز او و دیگر دولتمردان ترکیه نتوانسته‌اند به اهداف و منافع خود دست یابند.
 
کلهر همچنین بیان کرد: رفتارهایی از قبیل سخنان اخیر مشاور اردوغان نسبت به جمهوری اسلامی ایران، ترکیه را از حالت دیپلماسی فعال خارج می‌کند؛ به ویژه به این دلیل که ترکیه رسماً از داعش در سوریه و عراق حمایت کرده است.
 
وی در پایان تصریح کرد: ترکیه به دلیل حمایت از مواضع عربستان نسبت به مسئله یمن، قطعاً در این موضوع نیز با شکست مواجه خواهد شد.



شایان ذکر است "امرالله ایشلر" مشاور وی‍‍ژه رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه- اخیراً در اظهاراتی خلاف واقع، ایران را متهم به حمایت از تروریسم در منطقه خاورمیانه کرده بود؛ این در حالی است که ترکیه، تاکنون به دفعات، رسماً از داعش و اقدامات تروریستی این گروه افراطی حمایت کرده است. 



انتهای پیام/

6318985
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان محاسبات در ابلاغیه‌هایی خطاب به دستگاه‌های ذی‌ربط بر لزوم تامین به موقع منابع نیرو‌های مسلح تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ساعت صفر بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه‌های این نیرو در آب‌های بین المللی حضور دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اقدام نظامی علیه این کشور هشدار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اقدام نظامی علیه این کشور هشدار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بابایی کارنامی گفت: اگر تعطیلی دوم کشور شنبه بود حتما مراودات اقتصادی و بین‌المللی بیشتر می‌شد و در رشد و بهره‌وری اتفاقات بهتری می‌افتاد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به اصفهان با استفاده از ریز پرنده‌ها پرداختند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق دستاورد‌ها و ابعاد مختلفی دارد که رژیم صهیونیستی را به نابودی نزدیک‌تر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است