استانی 08:48 - 11 مرداد 1393
منصوری عنوان کرد:
کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در ابتدای کاشت زعفران در کرمانشاه بیش از 43 هکتار از اراضی استان به پرورش این محصول اختصاص یافت که پیش بینی می شود این رقم در سالجاری به 100 هکتار برسد.

کاشت زعفران در صد هکتار از اراضی کرمانشاه انجام می شود/ 14 هزار و 500 تن تولید آبزیان در استان

علی اشرف منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نزدیکی استان کرمانشاه به بازارهای بزرگ مصرف در منطقه و حتی خاورمیانه، اظهار داشت: تولید و توسعه پرورش آبزیان در استان کرمانشاه از نظر اقتصادی، بسیار باصرفه و درآمدزا می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در بحث آبزیان در سال 1390 تولیدی در حدود 7 هزار و پانصد تن داشته است که این رقم در حال حاضر به بیشتر از 14 هزار و 500 تن در سال رسیده است.

وی افزود: همچنین استان کرمانشاه در بحث تولید محصولات دامی نسبت به گذشته جایگاه مناسب تری در کشور و منطقه به دست آورده است.

منصوری با اشاره به اینکه سالانه بیش از 422 هزار تن تولیدات دامی در استان کرمانشاه تولید شده است، افزود: این رقم تولیدات دامی در استان نسب به دوره مشابه سال 1390 که رقمی در حدود 362 هزار تن بوده است، از رشد بیش از 15 درصدی در این حوزه حکایت دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه برای سال جاری برنامه های متنوع بسیاری برای توسعه و تجهیز باغات این استان در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 221 هکتار از باغهای قدیمی و سنتی در استان کرمانشاه، جایگزین خواهند شد، تاکید کرد: از چند سال پیش کار کشت زعفران در برخی از مناطق کرمانشاه با توجه به وضعیت خوب و مستعد خاک این استان، آغاز شده است.

منصوری بیان داشت: در آغاز کشت زعفران در کرمانشاه، بیش از 43 هکتار از اراضی استان به پرورش این محصول اختصاص یافت که پیش بینی می شود این رقم در سالجاری به 100 هکتار برسد.


4368489
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است