استانی 10:54 - 16 خرداد 1399

مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۱۵ خرداد در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مراسم گرامیداشتی غروب پنج‌شنبه با حضور طلاب، اساتید حوزه، بسیجیان و مردم انقلابی قم در مدرسه فیضیه برگزار شد.

در این مراسم که آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، مرتضی حیدری فرماندار قم و جمعی از فرماندهان نظامی و مسئولان استانی حضور داشتند، یاد امام راحل و شهدای قیام ۱۵ خرداد و نهضت اسلامی گرامی داشته شد.

حاضران در این مراسم با شعارهایی همچون «الله‌اکبر، خامنه‌ای رهبر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بر حمایت از ارزش‌های انقلاب و شهدا تأکید کرده و انزجار خود را از مستکبران و جنایتکاران اعلام کردند.

همچنین تعدادی از افراد شرکت کننده در این مراسم تصاویر مربوط به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در دست داشته و یاد این سردار بزرگ اسلام را گرامی داشتند.

حجت‌الاسلام علی احتشام از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم طی سخنانی ضمن بزرگداشت یوم الله ۱۵ خرداد به وظایف خواص در جامعه اشاره کرد و گفت: وجود برخی اتفاقات و فتنه‌ها باعث می‌شود تا مردم و برخی خواص جامعه در شناخت وظیفه خود دچار خطا شده و از مسیر حق منحرف شوند.

وی با تأکید بر اینکه حضرت امام در خرداد سال ۴۲ مقابل انحراف زمان ایستادند و اجازه ندادند با اقدامات رژیم پهلوی بر ملت ایران ظلم شود، گفت: امام خمینی (ره) با روشنگری‌های خود مانع تسلط دشمنان بر کشور و میهن اسلامی شدند.

حجت الاسلام احتشام حضور مردم در صحنه و دفاع از ولایت و مرجعیت در ۱۵ خرداد سال ۴۲ را باعث پیروزی نهضت دانست و گفت: بسیاری از مردم مظلوم قم و دیگر شهرهای ایران در این روز به شهادت رسیدند.

وی بر تلاش برای حفظ نظام اسلامی و تداوم راه امام خمینی (ره) تأکید کرد و گفت: طی سال‌های بعد از انقلاب اقدامات برخی انقلابی نما در کشور باعث شهادت بسیاری از سرداران همچون شهید صیاد شیرازی، شهید قرنی و سردار سلیمانی شد.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد، گفت: این انقلاب امروز بدون نام امام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

مداحی و مرثیه‌سرایی توسط مداحان اهل‌بیت (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


10560718
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است