استانی 09:52 - 27 اردیبهشت 1397
رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: گیلان نیمی از نوغانداری کشور را در اختیار دارد.

فعالیت نیمی از نوغانداری کشور در گیلان
به گزارش ایسنا، علی اصغر داداش‌پور گفت: استان‌های گیلان، خراسان رضوی، گلستان، خراسان شمالی، مازنداران، آذربایجان شرقی و اصفهان به ترتیب بیشترین پرورش دهندگان تولید کرم ابریشم هستند، به طوری که بالغ بر ۹۵ درصد نوغانداری کشور را به خود اختصاص داده‌اند .

وی با بیان‌اینکه گیلان نیمی از نوغانداری کشور را در اختیار دارد، افزود: این استان در جایگاه برنامه‌ریزی و توسعه، جایگاه رفیعی داشته و علاوه بر اینکه محل تولید نهاده‌های مرتبط با نوغانداری است، تمام دستگاه های اجرایی و تحقیقاتی مرتبط با نوغانداری و ابریشم نیز در این استان مسقر هستند و از این رو گیلان را می‌توان کانون توجه در حوزه نوغانداری کشور دانست.

داداش پور خاطرنشان کرد: با وجود افول صنعت نوغانداری از سال ۷۹ تا ۹۰، اما با پیش بینی برنامه‌های حمایتی دولت و همت نوغانداران، احیا و توسعه نوغانداری، در حال رونق دوباره است.

وی تصریح کرد:باید به نوغانداری نه از دریچه رقابت پذیری با سایر مشاغل بلکه به عنوان شغلی جانبی و مکمل در کنار سایر مشاغل نگاه شود .

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور، کم هزینه بودن، نیاز به سرمایه کم و درآمد همراه با ارزش افزوده زیاد را از عوامل مهم در مشاغل مربوط به محیط زیست برشمرد.



انتهای پیام

9781351
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است