اجتماعی 10:06 - 28 خرداد 1398
آیین‌نامه آموزشی مناطق مرزی به شورای عالی آمزوش و پرورش رفت
مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز بکار شورای سیاستگذاری مناطق مرزی گفت: بر اساس اهداف و سیاست‌های مدنظر، تعدادی از دستگاه‌های مرتبط با امور مناطق مرزی به عضویت شورا در آمده‌اند و برای آنکه امور آموزش و پرورش قانونمند و با نظم و انسجام بیشتری پیش رود، آیین‌نامه آموزشی مناطق مرزی را تدوین و به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کردیم.

تصمیمات جدید برای ارتقای کیفیت آموزش دانش آموزان مرزنشین

رسول پاپایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از مسائل مرتبط در حیطه مدیریتی آموزش و پرورش، موضوع آموزش و پرورش مناطق مرزی است، اظهار کرد: ۱۷ استان ما دارای مرز مشترک با کشورهای همسایه‌اند. دانش‌آموزان ما در این مناطق زودتر از سایرین در معرض پیامدهای مرزنشینی از منظر فرهنگی و اجتماعی قرار می‌گیرند و لازم است از این حیث به این مهم توجه کنیم.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز بکار شورای سیاستگذاری مناطق مرزی گفت: بر اساس اهداف و سیاست‌های مدنظر، تعدادی از دستگاه‌های مرتبط با امور مناطق مرزی به عضویت شورا در آمده‌اند و برای آنکه امور آموزش و پرورشی قانونمند و با نظم و انسجام بیشتری پیش رود، آیین نامه آموزشی مناطق مرزی را تدوین کردیم.

پاپایی با بیان اینکه جلسات بررسی آیین نامه در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده است، ابراز امیدواری کرد که در یکی دو جلسه آتی آیین نامه آموزش و پرورش مناطق مرزی توسط شورای عالی آموزش و پرورش نهایی و به استان‌ها ابلاغ شود.

وی گفت: بر اساس این آیین نامه، یک شورای راهبردی ویژه این مناطق تشکیل خواهد شد که در آن با مشارکت و حضور سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی راهکارها و تصمیمات اجرایی ویژه کیفیت بخشی و ارتقای آموزش وپرورش مناطق مرزی اتخاذ و اجرایی خواهد شد.

پاپایی به تفاوت استان مرزی و شهرهای مرزی اشاره کرد و گفت: البته باید در نظر داشته باشیم که لزوماً همه مناطق استان‌های مرزی تحت پوشش تصمیمات شورا نخواهند بود و این شورا بیشتر شهرها و مناطق استان‌های مرزی را رصد خواهد کرد.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در یک استان ممکن است تنها شهر مرزی شامل تصمیمات باشند. مراقبت می‌کنیم کیفیت و دسترسی آموزشی در شهرهای مرزی نسبت به سایر شهرهای کشور عقب نباشد. باید مدارس در این مناطق ارتقا یافته و به سطح کیفی‌تری نزدیک شوند.

انتهای پیام


10152745
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ریشا شیر باغ وحش مشهد تلف شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی امیری مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران گفت: اکنون بوستان لاله هویت جدیدی در کنار تمام کارکرد‌های پیشین خود پیدا کرده و شهروندان تهرانی با نگاه جدیدی به این بوستان بزرگ می‌آیند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور گفت: افزایش چند برابری جریمه (تخلفات رانندگی) برای جلوگیری از رفتار پرریسک کسانی است که می‌خواهند با رانندگی پرخطر جان دیگران را به خطر بیاندازند چرا که افزایش جریمه برای کسانی که در مسیر قانون حرکت می‌کنند مسئله خاصی نیست
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: افزایش جریمه‌ها بسیار کار درستی است، اما افزایش جریمه به تنهایی عامل بازدارنده نیست بلکه ایجاد فرهنگ بازدارنده نقش مهم‌تری دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از حریق در کارگاه تولید سپر خودرو خبرداد و گفت: در این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: شاهد اثرات مثبت ایجاد پست‌های خدمات بشر دوستانه سازمان جوانان در کاهش تصادفات نوروزی هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل ربایش یک دختر حدودا ۲۰ ساله در شمال شهر تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در طرح خدمات نوروزی هلال احمر قریب به ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۸۸ نفر خدمات امدادی ارائه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا گفت: با توجه به حجم سنگین ترافیک محور چالوس و آزادراه تهران شمال از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تردد همه وسایل نقلیه از پل زنگوله به سمت تهران یک طرفه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر پویش فرهنگی بهار قرآن، بهار ایران در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است