سیاسی 08:52 - 17 اسفند 1399
یک کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد:
یک کارشناس مسائل منطقه با اشاره به مباحث مطرح شده در نشست اخیر اتحادیه عرب خاطرنشان کرد: محکوم کردن ایران و طرح مسئله جزایر سه گانه ایرانی در بیانیه اجلاس اتحادیه عرب برای ایران و ملت های منطقه قابل قبول نیست و این اتحادیه در واقع سیاست های اسرائیل را تحمیل می کند.

بیانیه اتحادیه عرب به نیابت از اسرائیل و عربستان صادر شد

حسن هانی زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بیانیه پایانی اجلاس وزرای خارجه اتحادیه عرب گفت: در جریان نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای عرب بدون توجه به شرایط منطقه و وضعیت فلسطین و مردم یمن وزرای کشورهای عربی تحت فشار عربستان سعودی و امارات بیانیه‌ای را علیه ایران صادر کردند.

وی تصریح کرد: نه تنها این بیانیه به لحاظ قانونی هیچ گونه ارزشی ندارد حتی اتحادیه عرب نیز نقش تعیین کننده ای در رخدادهای جهان عرب و جهان اسلام ندارد و در واقع طی سال های اخیر جایگاه خود را به دلیل نفوذ امارات و جهت گیری های عربستان سعودی از دست داده است.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: اتحادیه عرب به ابزاری در اختیار قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل شده است. دبیرکل این اتحادیه شخصی است که روابط نزدیکی با نتانیاهو و دونالد ترامپ دارد و به گفته متفکران و اندیشمندان عرب، اتحادیه عرب به اتحادیه عبری تبدیل شده و سیاست های اسرائیل را به ملت های عرب تحمل می کند.

هانی زاده خاطرنشان کرد: اتحادیه عرب هیچ گونه تاثیری در موازنه قدرت به نفع ملت های عرب ندارد و باید در نگرش و سیاست های خود تغییر داده و مسئله فلسطین را در اولویت قرار دهد.

وی افزود: متاسفانه محکوم کردن ایران و بحث جزایر ایرانی به عنوان ترجیع بندی تکراری و خسته کننده برای ایران و ملت های منطقه همواره تکرار می‌شود و به هیچ وجه قابل قبول نیست و بهتر است آنها به مسائل مربوط به جنگ تحمیلی یمن، عراق و سوریه بپردازند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: از آنجایی که عربستان سعودی، امارات، بحرین، کویت و قطر 80 درصد از بودجه یک میلیارد دلاری اتحادیه عرب را پرداخت می کند و دبیرکل این اتحادیه نیز بالاترین حقوق را در منطقه دریافت می کند تابعی از اراده کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است و دیگر کشورها هیچ گونه نقشی در صدور بیانیه هایی که در این نشست ها اعلام می شود ندارند بلکه این بیانیه ها به نیابت از اسرائیل و عربستان صادر می شود.

انتهای پیام


10980280
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت پرویز داودی را تسلیت گفتند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است