بین‌الملل 18:13 - 31 شهریور 1393
وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه اذعان کرد که برخی کشورهای منطقه با هدف سرنگون کردن نظام سوریه، در ابتدا از داعش حمایت کرده‌اند.

حمایت برخی کشورهای خاورمیانه از تروریستها

«جان کری»، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی»، اذعان کرد که برخی کشورهای منطقه با هدف سرنگون کردن نظام سوریه، در ابتدا از داعش حمایت کرده اند.

علیرغم آنکه فرماندهان ارشد نظامی آمریکا هفته گذشته تصریح کردند که حضور نیروهای نظامی آمریکا برای مبارزه با تکفیری های «داعش» ضروری است، «جان کری» در مصاحبه خود تصریح کرد که نیروهای نظامی آمریکا در جنگ با داعش شرکت نخواهند کرد.

وی تأکید کرد: «رئیس جمهور درست می گوید که آمریکایی ها به منطقه بازنمی گردند زیرا چیزهای زیادی آموختیم، اینکه این جنگ منطقه است و درست آن است که جهان از کشورهای منطقه انتظار داشته باشد که برای خود مبارزه کنند.»

کری در توجیه راهبرد تسلیح و آموزش معارضان سوری و اینکه اطمینان دارد که تسلیح معارضان در آینده به ضرر واشنگتن نخواهد بود، گفت: ما برای چندین سال با ارتش آزاد سوریه همکاری کردیم. واقعیت این است که ما به خوبی دریافتیم که آنها چه کسانی هستند و آنها را مورد بررسی قرار دادیم. ما ۲۰ سال کار بررسی صلاحیت را برعهده داشتیم که از عراق آغاز شد و به افغانستان رسید.

وزیر خارجه آمریکا سپس تأکید کرد که برخی کشورهای خاورمیانه بودجه گروه تروریستی داعش را تأمین کردند زیرا فکر می کردند که از این طریق می توانند از دست «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه خلاص شوند.

کری تأکید کرد که هنوز افرادی در برخی کشورها، تروریست ها را تأمین بودجه می کنند . برخی از بزرگترین تأمین کنندگان مالی، افرادی از برخی کشورهای منطقه هستند و تمرکز اصلی بر روی این موضوع است. ما برای هرکشوری که به مبارزان خارجی اجازه ورود دهند و اجازه دهند که منابع مالی از سوی افراد برای تروریست ها تأمین شود، متأسفیم.(فارس)


4772604
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل سازمان ملل در سخنانی تاکید کرد که پایان دادن به خصومت‌ها در غزه، تنش‌های گسترده در «خاورمیانه» را خنثی خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده فلسطین در جلسه شورای امنیت برای عضویت کامل آن در سازمان ملل گفت که کارشکنی در عضویت فلسطین، صلح منطقه را بر هم می‌زند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی جدید خود خواستار ادامه حمایت از مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات از برگزاری یک نشست با حضور مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سران صهیونیست در خصوص حمله به شهر رفح در جنوب غزه خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان دائم آمریکا و متحدان این کشور در سازمان ملل، پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» لوفت‌هانزا می‌گوید تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه تمامی پرواز‌های خود به تهران و بیروت را لغو کرده و از حریم هوایی ایران نیز استفاده نخواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا و انگلیس امروز دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار و عکاس فلسطینی به دلیل تصویری که پاییز امسال از یک زن سوگوار در نوار غزه ثبت کرده بود، برنده معتبرترین مسابقه عکاسی خبری شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از فرماندهان ارتش صهیونیستی به سربازان خود قول داد که به رفح حمله کرده و همان جنایاتی که در بیمارستان الشفاء مرتکب شدند، در آنجا هم انجام دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه از حمله موشکی به پایگاه صهیونیستی المالکیه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است