گوناگون 01:08 - 01 فروردین 1396
در این بخش از آشپزی با پارسینه برایتان طرز تهیه یک میان وعده بهاری را آماده کرده‌ایم، کیک پرتغال یک کیک سیار سالم و خوشمزه با یک دستور فوقالعاده آسان است که در ادامه خواهید دید.

تحریریه پارسینه: برای امروز می خواهیم طرز تهیه کیک پرتقال را به شما آموزش دهیم. این کیک سرشار از ویتامین ث است و برای سلامتی تان بسیار مفید است و با توجه به اینکه فصل بهار هنوز هم سرمای خود را دارد و هوا کاملا گرم نشده است، اما با این کیک میتوانید از سرما خوردگی پیشگیری کنید.
 
کیک پرتغالی، یک میان‌وعده زیبا و خوش عطر و طعم 
 
مواد اولیه:



    آرد ۲ پیمانه



    تخم مرغ تخم مرغ ۴ عدد



    شکر یک و یک دوم پیمانه



    روغن یک دوم پیمانه



    بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری



    آب پرتقال یک دوم پیمانه



    وانیل به میزان لازم



    نمک به میزان لازم



    پرتقال ۱ عدد

 
کیک پرتغالی، یک میان‌وعده زیبا و خوش عطر و طعم 


طرز تهیه:




۱. ابتدا تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید، سپس فر را گرم کنید. یک عدد پرتقال درشت را خوب بشورید. سپس پوسته آن‌را را رنده کنید. دقت کنید که قسمت سفید پرتقال رنده نشود چون باعث تلخ شدن کیک می‌شود. در آخر آب پرتقال را نیز بگیرید.



۲. در مرحله‌ی بعد تخم‌مرغ‌ها، شکر و وانیل را با هم‌زن خوب بزنید تا حجیم و کرم رنگ شود. سپس روغن را اضافه کرده و باز مخلوط را بزنید. آرد، بیکینگ پودر و نمک (که سه بار از قبل الک کرده‌اید) را به آن اضافه کرده و با قاشق و به‌صورت دورانی هم بزنید.



 در آخر آب پرتقال را اضافه و در حد مخلوط شدن هم بزنید. مواد را داخل قالب بریزید ( که از قبل چرب کرده‌اید) و بگذارید داخل فر روی درجه‌ی ۱۸۰ سانتی‌گراد به مدت ۴۰ دقیقه بپزد؛ البته این زمان بستگی به فر هم دارد.



۳. وقتی کیک رو خارج می‌کنید چند دقیقه صبر کنید بعد آن‌را از قالب خارج کرده و بگذارید تا کاملا سرد شود.



۴. برای درست کردن سس پرتقال از آب پرتقال طبیعی استفاده کنید چون باعث می‌شود که سس کیک‌تان مزه ترشی پیدا کند گه با طعم شیرین کیک تناسب خوبی ایجاد می‌کند. اگر دوست ندارید می‌توانید از آب‌میوه پرتقالی استفاده کنید.



۵. یک لیوان آب پرتقال را با یک قاشق نشاسته ذرت و دو قاشق شکر روی حرارت گذاشته و مدام هم بزنید تا جوش بی‌آید و غلیظ شود. نصف بسته ژله‌ی پرتقالی را را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. در این مرحله می‌توانید خامه هم به مواد اضافه کنید. اگر خامه بریزید باعپ می‌شود که رنگ سس پرتقالی‌تون کم‌رنگ شود.



۶. زمان بدهید تا سس حسابی سرد و نیم‌بند شود. سپس روی کیک سرد بریزید 

8942188
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است