گوناگون 20:56 - 29 مرداد 1393
حملات سنگین و کشتارهای خونین یک‌بار دیگر بر سر نوار غزه سایه افکند و در پی شکست مذاکرات قاهره، رژیم صهیونیستی ضمن بمباران‌ مناطق مختلف این باریکه، ۲هزار نظامی ذخیره خود را فراخواند و پناهگاه‌های جنگی و آژیر خطر برای صهیونیست‌ها دوباره از سر گرفته شد.

به نوشته روزنامه فلسطینی الایام، ارتش رژیم صهیونیستی از زمین، هوا و دریا مناطق مختلفی از نوار غزه را بمباران کرد و در پی بمباران منزلی در منطقه دیر البلح در مرکز نوار غزه، 7نفر ازجمله 3کودک، پدر، مادر و برادرشان به شهادت رسیدند.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه پس از آن از سر گرفته شد که مذاکرات غیرمستقیم و نفسگیر دوطرف اسرائیلی و فلسطینی برای برقراری آتش بس پایدار بی‌نتیجه ماند و هیأت‌های هر دو طرف قاهره را ترک کردند. رژیم صهیونیستی با متهم کردن فلسطینیان به نقض آتش‌بس موقت، بمباران هوایی مناطق مختلف نوار غزه را از سرگرفت و هیأت خود را از قاهره فراخواند. در مقابل، جنبش‌های فلسطینی اعلام کردند که طرف اسرائیلی با صحنه‌سازی، مدعی شلیک موشک از نوار غزه شده و چنین مسئله‌ای واقعیت ندارد.

اما به محض ازسرگیری حملات هوایی به غزه، رسانه‌های خبری از تلاش این رژیم برای ترور یکی از فرماندهان حماس خبر دادند. رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های تجسسی رژیم صهیونیستی دیروز به قصد ترور محمد الضیف معروف به ابو خالد فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام، منزل وی را در کوی شیخ رضوان در نوار غزه بمباران کردند اما این حمله به شهادت همسر و پسر وی منجر شد.

این حمله حتی پس از تلاش مردم برای بیرون کشیدن پیکرهای قربانیان از زیر آوار، ادامه یافت و ده‌ها نفر زخمی شدند. جدعون ساعر وزیر کشور رژیم صهیونیستی با توجیه این عملیات، محمد ضیف را هدفی مشروع و قانونی معرفی کرد که هر فرصت را برای ترور وی نباید از دست داد. رژیم صهیونیستی پیش از این در 12جولای 2006کوشید محمد ضیف را ترور کند. در آن زمان سرویس‌های اطلاعاتی این رژیم، 4‌ماه بعد از عملیات خود آگاه شدند که وی در عملیات یادشده کشته نشده است. محمد ضیف پس از ترور احمد الجعبری به این سمت برگزیده شد. موفقیت در ترور ضیف می‌توانست دستاورد مهمی برای نتانیاهو در برابر منتقدان این جنگ باشد و اندکی از خشم معترضان داخلی را فرونشاند که معتقدند این جنگ امنیت اراضی اشغالی را بیش از پیش متزلزل کرده است.

منابع حماس دیروز گفتند که ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر پرتاب 3راکت از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی که بهانه‌ای برای شکستن آتش‌بس یکروزه اخیر بود، صحنه‌سازی برای ترور این فرمانده حماس بوده‌است. حماس می‌گوید کسی از غزه راکتی شلیک نکرده و نقض‌کننده آتش‌بس، خود رژیم صهیونیستی بوده‌است.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی 2 هزار نظامی ذخیره خود را به مرزهای نوار غزه فراخواند. هدف از این فراخوان، آماده باش برای عملیات نظامی و احتمال گسترش بخشیدن به آن بوده است. در همین حال، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین با اعلام افزایش شمار شهدای جنگ نوار غزه اعلام کرد که از زمان ازسرگیری حملات تاکنون بیش از 21فلسطینی شهید و بیش از 50نفر دیگر زخمی شده‌اند. به گفته القدره، تنها پیش از پایان مهلت آتش‌بس موقت، جنگنده‌های این رژیم 14فلسطینی را کشتند. بدین‌ترتیب آمار شهدای نوار غزه در جنگ جاری از مرز 2هزار شهید گذشت. آمار زخمی‌شدگان هم بیش از 10300نفر گزارش شد.

در مقابل، گردان‌های عزالدین قسام شاخه مقاومت حماس برای نخستین بار ایستگاه گاز رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه را هدف گرفتند. قسام با اعلام اینکه با 2موشک این ایستگاه را هدف گرفته، تأکید کرد که شهرهای تل‌آویو، بئر السبع، نتیتفوت، اسدود، شهرک سدیروت و پایگاه نظامی ایریز را هم با ده‌ها موشک هدف گرفته است. این نخستین بار است که فلسطینیان یک ایستگاه دریایی گاز رژیم صهیونیستی را هدف می‌گیرند. پیش از این، حزب‌الله لبنان در جنگ 2006کشتی ساعر رژیم صهیونیستی را هدف گرفته بود.

  • کمپین شهرهای اروپا برای لغو محاصره غزه

«کمپین اروپایی حامی لغو محاصره غزه» اعلام کرد که این کمپین تاکنون در بیش از 200شهر اروپا بیش از 1400برنامه و تجمع مردمی در همبستگی با ساکنان غزه برگزار کرده است. مازن کحیل، رئیس این کمپین افزود: در هفته‌های گذشته بیش از 250کمپین گسترده در محکومیت حملات اسرائیل به غزه در بیش از 200پایتخت و شهر اروپایی به راه افتاد که تظاهرکنندگان در آن لغو محاصره غزه را خواستار شدند. تصویری که می‌بینید از پارکی در شهر لندن است که مردم با نشستن درون قفس‌های چوبی رنج فلسطینیان غزه در حصر را نشان می‌دهند.


4524727
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است