استانی 21:01 - 06 بهمن 1400

تخصیص منابع مالی بیشتر به دانشگاه نوعی سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم داداش‌پور روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه مراغه با اشاره به اینکه تأمین بخشی از بودجه وزارت علوم به فروش مستغلات موکول شده است، افزود: وزیر علوم با جدیت به دنبال تخصیص اعتبار مورد نیاز است تا دغدغه کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را کمتر کند.

وی همچنین به لزوم جذب مشارکت خیران برای توسعه مراکز دانشگاهی نیز اشاره و بیان کرد: درود به همه افرادی که در دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و بنده نیز دست خیران فعال در حوزه دانشگاه را می‌بوسم.

به گفته وی فرد خیری هفت باب ساختمان در دانشگاه گیلان احداث کرده و رئیس وقت دانشگاه نیز در پاسخ به این کار خیر، آرامگاه این فرد را در محوطه دانشگاه جانمایی کرده است.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تحقق «دانشگاهی به وسعت شهر» به عنوان شعار دانشگاه مراغه به تعبیری نشان می‌دهد که این مرکز باید جامع‌محور و پایه باشد و برای ظرفیت‌ها و عناوین منطقه‌ای همچون «مراغه، بهشت دیرینه‌شناسان» پاسخ داشته باشد.

داداش‌پور افزود: دانشگاه‌ها در طول زمان تغییراتی به خود می‌بینند و سیاست‌های علمی، فناوری و نوآوری را پشت سر می‌گذارند تا به سمت جامع‌محوری حرکت کنند.

وی اضافه کرد: سیاست‌های علمی فقط دارای کارکردهای تولید دانش بود اما وقتی دانشگاه نسل دوم مطرح شد، حرکت در مسیر فناوری و اقتصادی بودن مورد توجه قرار گرفت.

داداش پور اظهار داشت: سیاست‌های نوآوری نیز انتقال نوآوری به شهر را دنبال می‌کند و در حقیقت بر اساس این سیاست، اتصال دانشگاه به محیط منطقه‌ای به یک اصل تبدیل می‌شود تا دانشگاه در خدمت توسعه منطقه باشد.


11428334
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است