استانی 11:29 - 10 شهریور 1393
ایلام/
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا گفت: از ابتدای امسال تاکنون 150 هزار نفر از اتباع کشور عراق برای سفر به ایران ویزا دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ شکرالله طاهری از علاقمندی مردم عراق برای سفر به جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: اکنون چندین سرکنسولگری در استان های اربیل، نجف، بغداد، کربلا، سلیمانیه و بصره فعال است و شمار زیادی خواهان اخذ ویزا و سفر به خاک ایران هستند.

وی افزود: سال گذشته  تنها در سرکنسولگری شهر کربلا 231 هزار ویزا به اتباع عراقی برای سفر به ایران صادر شد و در پنج ماهه ابتدایی امسال نیز برای 150 هزار نفر ویزا صادر شده است.

سرکنسول ایران در کربلا ادامه داد: با تداوم داشتن این روند تا آخر امسال پیش بینی می شود تنها در شهر کربلا شمار ویزاهای صادره به 280 تا 300 هزار مورد برسد که این امر نشان از افزایش 20 درصدی علاقمندی عراقی ها برای سفر به ایران خبر می دهد.

طاهری تاکید کرد: خوشبختانه با تدابیر امنیتی اتخاذ شده برای زائران، امسال تاکنون هیچ زائر ایرانی در عراق زخمی یا کشته نشده است.

وی خواستار معرفی بیشتر استان مرزی ایلام به مردم عراق شد و اضافه کرد: مردم استان های بصره، کربلا و سایر مناطق به خوبی با توانمندی ها، اماکن تفریحی و گردشگری و ... استان ایلام آشنا نیستند که برای شناخت بیشتر نیاز به معرفی و تبلیغات گسترده در قالب بروشور ، تراکت و ... ضروری است.

سرکنسول ایران در کربلا از مسوولان ایلام خواست نسبت به این مساله توجه بیشتری داشته باشند و اقدام های مناسبی در زمینه معرفی استان با توجه به موقعیت و شرایط بسیار خوبی که از نظر جغرافیایی، مسافت و امنیت با مرکز عراق دارد، انجام دهند.

شکرالله طاهری ، سرکنسولگری جمهوری ایران در کربلای عراق برای انعقاد تفاهم نامه ای به استان ایلام سفر کرده است.

استان ایلام با 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق از پایانه تجاری و بین المللی مرز مهران برخوردار است.
پایانه مرزی بازرگانی و مسافری مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری ایلام در کنار کوتاهی مسیر و مسافت تا بغداد و شهرهای زیارتی این کشور از جمله کربلا، نجف و کاظمین، به سبب سکونت و وجود جمعیت شیعیان آن سوی مرز، امن ترین خروجی جمهوری اسلامی ایران به عراق است.

روزانه بیش از پنج هزار تبعه ایرانی و عراقی از راه پایانه مسافری مرز بین المللی مهران راهی زیارت مکان های مذهبی دو کشور می شوند.

همچنین 800 دستگاه کامیون حامل کالاهای ساخت جمهوری اسلامی ایران در روز محموله های خود را برای صادرات به عراق در بخش بازرگانی پایانه مرزی مهران تخلیه می کنند.

به دنبال پیگیری استاندار دولت تدبیر و امید در ایلام و با توجه به نقش بی بدیل و جایگاه مهم شهرستان مرزی مهران در صادرات کالا و خدمات و نیز تردد گسترده زوار و مسافران ایرانی و عراقی از این منطقه به دو کشور، راه اندازی «منطقه آزاد اقتصادی، تجاری و صنعتی مهران» در دولت یازدهم به ویژه در سفر استانی (اردیبهشت 93) رییس جمهوری به ایلام در دستور کار قرار گرفت و سرانجام پس از بررسی های کارشناسی، دولت تیرماه گذشته با این مطالبه مهم و تاریخی مردم و مسوولان ایلامی موافقت کرد.

بر پایه اعلام دولت و مسوولان بلندپایه ایلام، لایحه تبدیل مهران به منطقه آزاد اقتصادی و تجاری که در توسعه و رفع محرومیت از چهره استان نقش ممتاز و بی بدیل ایفا خواهد کرد، به زودی برای تصویب پایانی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.
 
 
 
 
 انتهای پیام/

 


4616947
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است