وبگردی 12:07 - 01 آبان 1393
آیت‌الله مجتهد شبستری خاطره‌ای لز دستگیری آیت‌الله مهدوی کنی پس از برگزاری یکی از جلسات شبانه جامعه روحانیت مبارز تهران در سال ۵۶ را عنوان کرد.

خاطره دستگیری مشترک آیت‌الله مجتهد شبستری و مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی

آیت الله محسن مجتهد شبستری در گفتگو با سایت ائل پرس گفت: ارتحال جانگداز آیت الله مهدوی کنی را به محضر امام زمان، رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و علاقه مندان روحانیت تسلیت عرض می کنم. آیت الله مهدوی کنی از چهره های درخشان مبارزات با رژیم طاغوت بودند و از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی همراه و پیرو حضرت امام خمینی(ره) بوده و پس از انقلاب نیز الحمدالله ثابت قدم بوده و در مسیر انقلاب حرکت می نمود.

عضو هیئت موسس جامعه روحانیت مبارز به سابقه آشنایی با مرحوم آیت الله مهدوی کنی اشاره داشته و تقوا، اخلاق حسنه و معونیت را ویژگی های بارز شخصیت ایشان دانست.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت به بیان خاطره ای از آیت الله مهدوی کنی پرداخته و اظهار داشت: در سال 1356 جلسه جامعه روحانیت در یکی از شب های مبارک رمضان در غرب تهران برگزار می شد و پس از اینکه مباحث و همفکری چهره های بارز انقلاب اسلامی تا صبح ادامه داشت؛ صبح هنگام ترک محل جلسه متوجه شدیم که محل برگزاری جلسه توسط نیروهای رژیم طاغوت به محاصره درآمده است و همه حدود 20 نفر از علمای مبارز تهران را که در جلسه حضور داشتند دستگیر کردند و سوار کامیون کرده و به یکی از کلانتری های تهران انتقال دادند.

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه این خاطره خود گفت: با توجه به اینکه علما و ائمه جماعت شاخص و سرشناس شهر تهران در جمع دستگیر شدگان بودند و ممکن بود پس از اطلاع مردم از دستگیری این آقایان با تعطیل شدن نمازهای جماعت جنبش بزرگی در شهر تهران شکل بگیرد؛ عصر روز بعد عوامل رژیم مجبور شدند ما را آزاد کنند اما در همان فرصت کوتاه هم از محضر آیت الله مهدوی کنی(رضوان الله علیه) بهره مند شدیم و هنگامی که ما را آزاد کردند ایشان نارحت بودند که زود آزاد شدیم و باید مدت بیشتری ما را نگه می داشتند تا اجر بیشتری می بردیم.

وی به سوابق طولانی دستگیری و شکنجه و حبس مرحوم آیت الله مهدوی کنی اشاره داشته و در پاسخ به سوال خبرنگار ائل پرس در خصوص رابطه حضرت آیت الله مهدوی کنی و رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: ارتباط تنگاتنگی بین این دو بزرگوار وجود داشت و هم رهبر انقلاب علاقه خاصی به ایشان داشتند و هم حضرت آیت الله مهدوی کنی علاقه وافری به آیت الله العظمی خامنه ای (سلمه الله) داشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به اعلامیه تسلیت رهبر انقلاب در سوگ درگذشت ایت الله مهدوی کنی اشاره کرده و گفت: در بین پیام هایی که رهبری در پی درگذشت تعدادی از علما صادر فرموده اند؛ چنین پیامی وجود ندارد و رهبری در این پیام، تجلیل شایسته ای از مرحوم آیت الله مهدوی کنی داشتند.

امام جمعه تبریز رابطه رهبر انقلاب اسلامی و مرحوم آیت الله مهدوی را طرفینی دانسته و در پایان برای این عالم تازه گذشته علو درجات را از خداوند متعال مسئلت کرد.

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه ها می باشد وخبر گزاری فارس صرفا آن را باز نشر کرده است


5020929
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کوکو سیب زمینی مکزیکی غذایی خوشمزه، تنده و خیلی خوش عطر و بو است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی دیگر از پیامد‌های جذاب نسبیت زبانی، نقشی است که زبان در شکل دادن به چگونگی درک افراد مختلف از اطلاعات دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از قطعات فوق ایمنی در خودرو، ترمز است در مواردی احتمال دارد لنت ترمز تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد و با ارتعاش صدایی گوش خراش سبب ایجاد مزاحمت گردد. 
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تسلا نابغه بزرگ قرن، با بهره‌گیری از ترفند‌هایی ساده، قوانین سنتی را زیرپا گذاشت و طولانی‌تر از آنچه تصور می‌شد زندگی کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» خوردن انواع دسر‌های خوشمزه باعث می‌شود تا در مهمانی‌ها و جمع خانوادگی برای شما لحظاتی شیرین و آرامش‌بخش به ارمغان آورد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» آشنایی بیشتر با محبوب‌ترین بازی‌های فکری در جهان که برای سرگرم‌شدن در دورهمی‌ها همیشه هیجان و جذابیت‌های خاص خود را دارند و باعث تقویت ذهن و حافظه هم می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» آخرین دستاوردهای باستان‌شناسی ایران، درحالی برای نخستین‌بار رونمایی شد، که با اعلام نتیجه مطالعه‌ها و آزمایش‌های انجام‌شده، تاریخ ایران با تحولاتی مواجه شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در برخی از سال‌ها ممکن است ماه رمضان با امتحانات دانش آموزان و دانشجویان همزمان باشد لذا برای بهره بردن از فواید این ماه و همزمان رسیدن به برنامه درسی لازم است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مهیار کلاس اول دبستان که بود، یک شب به من گفت مامان مگر نمی‌گویید شهدا زنده هستند؟ فقط یک بار به بابا بگویید بیاید مدرسه و من بابام را به بچه‌ها نشان بدهم، بعد دوباره برگردد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» گردشگری مذهبی به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر مجموعه‌های صنعت بزرگ و متنوع گردشگری جهانی از جایگاه ویژه‌ای در رشد اقتصادی کشورها به ویژه نواحی روستایی برخوردار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است